Möteskaka

… blev det i dag. Började med lite översättningsjobb hemma, cyklade sedan till en kafeteria där jag hade ett möte kring en historik som jag skriver. Eller min insats går mest ut på att intervjua folk om sådant som hände förr.

Kladdkaka är aldrig fel, men det räcker förstås med en då och då 🙂

Vi har haft storm ett par kvällar, en riktigt rejäl i går. I dag blåste det ännu på dagen men inte så häftigt. Vi har haft sol också, men inte +20 grader såsom vissa kompisar i Sverige… 😀 Nä, nitton grader kallare är det hos oss, men så bor vi ju nära Sibirien också…

Kvällen fortsätter med korrekturläsning av tidningssidor.
Så här går dagarna och jag är nöjd med livet.

De där grejerna jag skrev om tidigare, att jag väntar på att få besked om – de är fortfarande aktuella. Alltså, jag väntar på besked.

20 reaktioner på ”Möteskaka

  1. Ja, då och då är det gott med en kladdkaka. Vi hade sol, riktigt varmt på eftermiddagen. Imorgon blir det andra bullar.
    Jag gillar när folk berättar om hur det var förr. Det är säkert intressant.
    Håller tummarna för det du väntar på.

    1. Visst borde man skriva ner mycket mer av allt det som gamla människor minns – vardagsminnen dokumenteras ju inte av alla, i form av dagbok och sånt.
      Och i dag har vi nästan bara digitala foton…
      Kram!

  2. Säger precis som Lantlivsbilder;-) Hoppas dock att det fanns andra rätter än paj också, för pajer gillar jag inte heller;-)
    Idag hade vi om mest ”bara” 8,8 grader, men som sagt lär det bli snö imorgon… trots att vi bor lite längre från Sibirien än du;-)

    1. Ja, det finns panini, soppor, sallader 🙂

      Det blev fort kallare hos er, men cirka +9 är ju rätt normalt för årstiden.
      Vi har sol och +1 grad i dag vid 14-tiden. Snö har det hotats med, så få se!

  3. Haha … inte såå mycket närmare Sibirien om man inte räknar Ryssland som Sibirien…
    Kladdkaka … gott, gott!

Kommentera

