Matnyttigt i 50 år

… är en publikation, ett slags historik, skriven av frilanskollegan Agneta Sjöblom. Innan hon bad om hjälp av mig visste jag inte ens att det fanns en förening som heter ”Föreningen av svenska ekonomieföreståndare”.

Men det vet jag nu, och jag är glad för att jag fick medverka i det här projektet med två intervjuer.

Publikationen kom ut lagom till föreningens 50-års jubileum.

Så det här är en liten del av sådant som jag jobbar med.
Håller också själv på att samla in texter och att göra intervjuer för en förening, men den skriften kommer troligen ut tidigast om ett halvår.

En av de två intervjuer jag gjorde i grannstaden för en och en halv månad sedan finns nu med i ”Matnyttigt 50 år”.

4 reaktioner på ”Matnyttigt i 50 år

  1. Fick faktiskt läsa intervjun för att förstå vad Föreningen av svenska ekonomieföreståndare hade att göra med mat. Deras FB-sida är ju inte precis uptodate om man säger så.

    Att vara freelance måste vara en dröm! Tänk så många olika ämnen du få ”tackla” å så många människor ur olika samhällsklassor du får möta.

    1. Jag har inte kollat deras FB-sida och inte någon hemsida heller, faktiskt.
      Det är inte alltid jag läser på så mycket innan – inför det här läste jag ändå det vad huvudskribenten dittills hade skrivit om föreningen.
      Ja, det är ett trevligt jobb jag har, nu när jag dessutom i viss mån kan välja vilka jobb jag vill göra. Som anställd journalist kan man däremot få i uppdrag sådant som inte alltid känns så angenämt att gräva i.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

