Trolska träd

Jag har inga gardiner hemma. Eller tja, ja… persienner finns.
Men helst av allt sänker eller stänger jag inte dem heller. Bara i sovrummet, så att jag inte vaknar klockan fyra på morgonen på sommaren 🙂

I vardagsrummet har jag inte haft dem nere alls sedan jag flyttade.
Nu öppnade jag också persiennen i köket.

Utsikten från köket.

Snart kommer ingen att se in. Jag bor på tredje våningen och inom kort täcker lövverket all insyn och inte ser jag mycket annat än träd och gröna grenar själv heller.

25 reaktioner på ”Trolska träd

  1. Gardiner är bara dammsammlare. Vi har inga gardiner heller. Med gardiner blir ju rummen bara mindre tycker jag.
    Trädet är som tagit ut Hary Potter;-)

    1. Kul att höra dina och andras reaktioner på träden!
      Jag har först nu, efter att ha bott här drygt sju månader börjat se charmen i dem.
      Jag har ju inte sett ett helt år på den här platsen än 🙂

      Och just det! Gardiner samlar bara damm!

      1. Vi hade också i morse. Men jag känner mig väldigt oinspirerad och inte ens dimman ( som min favorit) kunde locka ut på en fotopromenad. Jag visar enbart gamla bilder som jag har antagligen redan visat, men eftersom väldigt många nya följare tillkom så kanske inte gör så mycket. Hoppas att lusten kommer tillbaka, samtidigt har jag inte heller så mycket tid över heller.

      2. Tack!
        Jag tror att WP brukar visa inlägg som passar ihop med det visade. Där kanske visas samma från förr men osäker dock.

      3. Jag tror också att det är så – de där inläggen som passar ihop med de nyaste finns under det man skrivit.
        Men jag vet inte om jag alltid ser exakt samma vyer som läsarna.
        Kram!

  2. Det finns betydligt tråkigare utsikter. Hoppas vi får se en ”grön” bild senare. Ett riktigt vackert trolskt träd och lika vacker bild! Hade gärna haft samma utsikt 🙂

    1. Tack! Ja, det blir en väldigt grön, kompakt vägg på sommaren. Den där parkeringen och den gamla nedlagda kartongfabriken i bakgrunden är inte världens vackraste, men jag trivs här som jag bor – nära till allt i min lilla hemstad.

  3. Man är ju två i ett äktenskap och Lasse vill absolut ha gardiner … vilket jag tycker är totalt onödigt!
    Jag gillar ju både träd OCH dimma så då är det ju en perfekt kombination utanför ditt fönster … men kanske skymmer de mycket när löven är utslagna.
    Nu blir det lite fika och sen blir det … promenad eller fortsatt trädgårdsarbete 🙂
    Ha en fin söndag!
    Kram

    1. Heh 🙂 Så var det i mitt förra äktenskap också. Ex-maken ville absolut ha gardiner, så ibland blev det kompromissen gardinkappor… vilka jag inte heller gillar, men ibland måste man ju kompromissa. Nu kan jag ha det som jag vill.
      Vi har +4 grader, ingen sol, men snön är nästan borta.
      KRAM!

    1. Jag har träd åt bägge de väderstreck jag kan titta ut emot.
      På sommaren alltså en ganska grön vägg utanför köksfönstret och rätt mycket grönt åt öster också 🙂

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

