Lovisabyggnader, Pilastrarna

I morse visade jag en skylt från det här stället.

Bilden togs den 29 mars då jag var på väg till förhandsröstningen i ett annat kvarter.

Här finns bilder som jag tog i april för tre år sedan inne på gården.
Och här finns en bild som jag tog i augusti 2013.
Och här några från april i fjol.
Eftersom Pilastrarnas hemsida bara fanns på finska kan den som vill veta mer om stället läsa det på Porvoo Tours sida.

19 reaktioner på ”Lovisabyggnader, Pilastrarna

  1. Gillar verkligen Lovisa. Det verkar vara mysigt och trivsamt där. Fast jag kommer nog aldrig att se Lovisa ”irl”. Men vad gör det om jag har dig och din blogg 😀

    1. Vi ligger ju inte SÅ långt borta.
      Men det är ju onekligen bra med bloggar – att om man inte kan resa bort så kan man resa väldigt bekvämt via bloggar.
      Jag brukar se Spanien, delar av Afrika och mycket annat (som olika orter i Sverige) via vänners bloggar 🙂

  2. Ser trevligt ut – jag gillar när de bevarar hela miljöer som det verkar som här när jag kollar dina länkar…
    En fin bild med staketet i förgrunden 🙂

      1. Blir mer och mer sugen på att resa till Lovisa 🙂 Finns den någon plats för husbilar i centrum?

      2. Låter roligt – välkomna!
        Staden är så liten att allt kan räknas till centrum.
        Husbil får väl stå ”lite varstans”? Men det finns en campingplats på drygt två kilometers avstånd från absolut kärncentrum.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

