Skyltsöndag, den 2 april 2017

Skylten till en gammal, fin och mycket anrik restaurang i Lovisa.

Lusten att åka runt i Lovisa, för det mesta med cykel, har åter vaknat hos mig då det blivit vår. De här bilderna tog jag i onsdags.

Gamla hus ska ha skyltar som ser gamla ut, fastän alla vet att de inte ÄR gamla, så ska de i alla fall smälta in i miljön.

En annan skylt som bara ligger ett stenkast från den första jag visade.

Skyltsöndag uppfanns av bloggaren Pumita. I dag förvaltas idén av bloggaren BP på Konst eller Konstigt. Hos henne hittar du länkar till andra som skyltar.

10 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 2 april 2017

  1. Gamla skyltar, även om de inte är gamla på riktigt är vackra, mycket finare än moderna skyltar. Vad jag också gillar här är den fina upphängningen för Degerby Gilles skylt. Ett totalt lyckat helhetsintryck tycker jag.
    Tusen tack för fina skyltar från Lovisa och stork tack för länkarna:-)

Kommentera

