En vårlig kyss

… vill många säkert ha nu. Jag tycker det ser ut som om de här tulpanerna står i beråd att pussa varandra 🙂

Puss på dig!

I morse var det svinkallt, för årstiden i alla fall – eller kanske det är normalt med duggregn och plus en grad. Huga, kändes som höst då jag cyklade till dagens första jobbuppdrag.

Hann hem en sväng för att skriva en webbartikel och sedan i väg till redaktionsmöte. I den vevan köpte jag en stor bukett tulpaner. De fick inte alla plats i samma vas 😀

Nu har jag en massa skrivjobb resten av kvällen och i morgon träff för följande artikel redan vid halv tio. Men det är bra att sysselsättning finns.
Och jag har blivit lite bättre på att inse att jag inte hinner / orkar med allt hur gärna jag än skulle vilja. Jag måste ha tid för mig själv också, att pusta ut. Åldern verkar ta ut sin rätt 🙂

I morgon ska det bli sol och varmare, bortåt +10 kanske +15 utlovas. Så härligt det skulle vara om den profetian slår in!

32 reaktioner på ”En vårlig kyss

  1. Det lovas varmare väder hos mig också imorgon, men i gengäld ska det blåsa ordentligt. I morse var det -2,2 grader, och tät dimma, men frampå dagen blev det sol, och +12 grader,
    Svante

      1. Klockan 05:52 har vi -0,8 grader, och frosten ligger vit överallt. Ännu har det inte börjat blåsa heller. Väntar tills solen kommit upp innan jag funderar på att gå ut.
        Svante

  2. Så fint med tulpaner, har faktiskt själv köpt en bukett med rosa åt mig själv på fredagen 🙂

  3. Den högra tulpanen ser verkligen ut som om den vill pussa på den gula ”tjejen”:-))))

    Hoppas du får vårt fina vårväder som vi haft både igår och idag. Säg till annars, så skickar jag några solstrålar till dig;-)

  4. Vilken härlig bild på den pussugna tulpanen! Skönt om det kommer lite vårvärme till dig också – här skiner solen just nu, men det är fortfarande ganska svalt…
    Ha en bra dag!
    Kram

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

