Drömmar … Guds gåvor

Blommor inomhus ger föraning av våren som snart är här – och sedan sommaren – och vad allt den kan hämta med sig.

Tidigt i morse vaknade jag upp ur en helt underbar dröm ❤
Lite snopet kändes det ju att det bara var en dröm. Men sedan tänkte jag att drömmarna är en Guds gåva, i alla fall då de är så fina som den här var.

Bäst av allt var att då jag slöt ögonen och somnade om, då fortsatte drömmen! Och den blev bara ljuvligare 🙂

Det här var en bra start på dagen. Den här drömmen kan ingen ta ifrån mig.

Som den högsensitiva person jag är suger jag ju annars under dagarna åt mig allt. Både positivt och negativt. Väldigt ofta påverkas jag av outtalade ord och känslospänningar mellan människor. Ibland är det här extra energikrävande.

Då känns det extra skönt att få djup sömn kryddad drömmar. Fragmenten av dem kan leva länge och ge styrka.

23 reaktioner på ”Drömmar … Guds gåvor

    1. Jag vet inte om det är någon idé att försöka tyda drömmarna, men det är kul så länge jag drömmer mycket och minns allt.
      Mardrömmar har jag sällan, men de förekommer förstås.

      1. I natt drömde jag att jag köpte slalomskidor i present åt mitt ex (fast i drömmen var vi ihop) sen dumpade han mig innan jag hann ge presenten. Då kände jag mig besviken och gick ut på ett lager och åt världslånga ostkrokar…..

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

