Veckans ord – BLOMMA

Det blir många blommor här nu, men så är ju våren också i antågande.

Det här är mitt bidrag till Sannas utmaning.

Alltså det här är tulpaner, som först var helt i sluten knopp. Sedan vek de ut sig lite, för att slutligen slå ut och bli stjärnor!
Då jag hade dem på min inglasade balkong på natten slöt de sig alla till knopp, för där var ju bara ett par plusgrader. Men när de kom in igen slog de ut.

Vackra stjärnor!

35 reaktioner på ”Veckans ord – BLOMMA

  1. Otroligt vackra och annorlunda tulpaner, är de av den låga sorten.
    Jag har några låga tulpaner ute i rabatten som är ljust gula med en litet stänk av rött,
    de är helt utslagna på dagen men går ihop på kvällen och natten – riktigt söta.
    Precis som du beskriver dina men med andra färger, då har du dem i en balkong låda ?
    Må väl/ Eva

  2. Wow vilka färger,snygga! kan knappt vänta att se om mina tulpaner har klarat vintern,satt en hel del lökar i höstas så det är spänning som råder.

  3. Det är något alldeles speciellt med tulpaner. Den första krispiga vinterbuketten från blomsteraffären och vårliga buketter ända fram till dess att de slår ut hemma i trädgården. Och inte nog med det. De lever sitt eget smått ”galna” liv i förtorkande tillstånd. Ofta ser de ut som om de dansar just innan kronbladen faller av. Och så står fröställningen kvar där och undrar vart kjolen tog vägen.

  4. Vilken fantastisk bild jag fullkomligt älskar tulpaner för alla dess färger man kan pryda bordet efter humör Tack för att du är med
    Kram

Kommentera

