Skyltsöndag, den 9 april 2017

I dag är det kommunalvalsdag i Finland. Man kunde också förhandsrösta (förtidsrösta som man säger i Sverige), mellan den 29 mars och den 4 april. Jag passade på att göra det.

Jag tycker att det är viktigt att rösta, i val som val. Men de som inte röstar har säkert en motivering för det också.

Det här är egentligen ingen skylt utan pärmbilden på Lovisas informationstidning Morjens.

Skyltsöndag förvaltas av BP och hos henne hittar du länkar till andra söndagsskyltare.

14 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 9 april 2017

  1. Nog är det en ”skylt” alltid! Och för-rösta eller plats-rösta är viktigt, har man inte gjort det, kan man inte klaga, tycker jag.
    Skyltsöndagskram 💚

  2. Även pärmbilder räknas som skyltar:-) Tycker den är otroligt stilren och vacker, dessutom fyndig med högtalaren. Riktigt bra och inbjudande att rösta faktiskt.
    Tusen tack för den fina skylten och länken:-)

  3. Jag har inte röstat i finländska val på ett bra tag trots att jag är medborgare i Finland. Orsaken är enkel: det är alldeles för invecklat att hålla sig a jour med politiken i Finland när jag bor utomlands. Dock skulle jag helt klart rösta om jag bodde hemma!

Kommentera

