Var är alla människor?

Nu ska jag skoja lite med BP som ofta tycker det är så folktomt i Lovisa.
Jag var i Helsingfors i går, i Finlands huvudstad. Och då tog jag bland annat de här bilderna.

En del av järnvägsstationen. Spanar du riktigt noga kan du få sin på några människor.
Mannerheimstatyn fotograferad genom fönstret inifrån museet Kiasma. Var är alla människor?
Musikhuset. Här brukar massor av människor sitta på picknick på sommaren. Nu ser jag TVÅ personer.

Förklaringen är den att ALLA hade rest till Lovisa för att ta del av söndagens påskäggsjakt vid Bastion Ungern i Lovisa 😉

15 reaktioner på ”Var är alla människor?

  1. Hahaha! Här fick jag mig verkligen ett gott skratt. Har varit i Helsingfors många gånger och aldrig sett staden så ödelagt. Men det är klart, jag har ju inte besökt Helsingfors samma dag som påskäggsjakten äger rum i Lovisa;-)
    Åsså har jag då aldrig sett så många människor på en och samma bild i Lovisa. Hahaha!!! Härligt!

    Kul att du tänkte på mig när du tog bilderna. Tusen tack för länken:-)

    1. Jag tänker ALLTID på dig då jag får folktomma bilder 😀
      Det var ju inte så folktomt i H:fors heller, men att jag inte lyckades få fler mänskor på bilderna får mig att undra om det är ”mig det är fel på” 😀
      Tyckte det här inlägget var kul att skriva.

  2. Gustav Fredrik von Rosen, generalguvernör över Finland 1747 – 1752, född 1668 och dog 1769! 100 år på den tiden, det ni! Men den där Ungern hittar jag inte, har nog hört, men…

  3. Är inte säker, men man ville ju hedra stora militärer med att ge deras namn på försvarsanläggningar. Tror att det handlar om Mattias Akexander von Ungern-Sternberg, svensk friherre, fältmarskalk och politiker, deltog i spanska inbördeskriget, stora nordiska kriget – men lovisaanknytning nämns inte… Glömde spana in exakt levnadstid, men åtminstone flrsta halvan av 1700.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

