Vaknade till det här…

… och ett löfte om +1 – +6 grader.
Bilisterna ombeds att inte byta till sommardäck, vilket jag dock antar att många redan gjort. Påsken lär inte bli särskilt varm.
Eftersom solen lyser nu tror jag snön försvinner rätt fort, och vädret måste vi ju ta som det är – så nog hoppas jag det blir en bra dag ändå 🙂

Min cykel är den som står närmast kameran.
De som har bilar behövde skrapa rutorna om de for i väg tidigt i morse.

24 reaktioner på ”Vaknade till det här…

  1. Jag vaknade kl. 05:00, och då var det -6,6 grader, nu 08:21 är det bara -3,4 grader, fast nu snöar det. Det har ännu inte blivit vitt på marken, men får SMHI rätt lär det snöa hela Påsken, och vara kallt. Lördagen den 15 april, är sista dagen man får köra med dubbade vinterdäck i Sverige samma datum gäller hela Sverige, oavsett väder.
    Svante

      1. Själv byter jag inte före den 18 april, hos mig snöar det, och ska snöa inatt, imorgon kväll, och hela fredagen. Temperaturen nu 13:34 är +-0 grader, lätt snöfall, och svag vind.
        Svante

  2. Ja, det är bara att tacka och ta emot, vädret gör som det vill och mer därtill 😀
    Ingen snö här än, men varnas. Däremot regn.
    Glad Dymmelonsdag, kram!

  3. Å suck! Här har vi klarat oss från snö, men det regnar och är grått. Fem grader – det är bara att fortsätta frysa ett tag till;-)

  4. Jag har bytt till sommardäck och alla andra i min omgivning också, så vi får väl hålla oss hemma om det skulle bli alltför besvärligt väglag.
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

  5. Det är som vanligt med andra ord. Det är nästan alltid taskigt väder vid påsk. Jag är inte förvånad alls. Har mycket att göra hemma så jag är tom glad!!! 🐔🐤🐥
    En påskig kram!

  6. Konstaterar bara: aprilväder 😀 Bytte till sommardäck igår. Snöblandat regn hade SMHI lovat men det blev inget med det. Lite sol hade inte varit dumt men jag bor i Sveriges mörkaste by 😉

    1. Javisst är det aprilväder! 🙂
      Man klarar man sig med sommardäck förstås om man inte behöver köra långt och inte ska man ha brådis heller.
      Sveriges mörkaste by! Hahaa 😀

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

