Hyllan är borta!

Allt är absolut inte klart än, och jag har inte ens slätat till lakanen 🙂 Men Ikeahyllan är borta!

Avskalat. Mycket rymd. Så vill jag ha det.
Opersonligt, säger kanske den som tycker om tavlor, tyger, gardiner, prylar.
Men tänk så bra det är de gånger vi får ha det precis som vi vill.

Rummet är inte riktigt klart än eftersom jag väntar på nya datorbordet. Innan det kommer kan jag inte tömma och flytta det gamla bordet. Eventuellt tar jag in en låg brun möbel som avställningsplats för papper och diverse saker jag behöver dagligen i mitt jobb.

Jag är så glad för att Ikeahyllan kom till ett hem där det finns barn som behöver förvaringsplats för leksaker, böcker, spel och annat skoj 🙂

Helt färglöst är det ändå inte hemma hos mig. Köpte det här ljuset i dag!

 

23 reaktioner på ”Hyllan är borta!

  1. Det var snabba ryck! Grattis!
    Säg som så – jag skulle nog flytta sängen mot väggen för att få lite mera plats. Duktigt av dig att du bäddar sängen, det gör inte jag;-) Sedan skulle jag troligen måla någon vägg i rummet i en annan färg så att det blir ”varmare”. Nu är det aningen kallt för min smak. En fondvägg bryter ju alltid av lite – tycker jag då.

    1. Det är inte min bostad, jag hyr ju den – får troligen måla om jag ber hyresvärden om lov, men njaaa … vet inte – jag väntar tills möblerna är på plats.
      Och jag bäddar aldrig mer än så här, vill inte ha dagtäcke, tänker att kvalstren trivs då 😀
      Och sängen ska absolut inte vara vid väggen hos mig, det är det där med att få ha den mitt på golvet som fascinerar, den får gärna ta hela rummet 🙂

  2. Jag har också svårt för en massa onödigt som egentligen enbart är problem från den dagen man köper det till den dagen man slänger det.Tar plats och tar tid när man städar.Det blir nog fint hos dig!

  3. Ja, hujedamej, så svårt det kan vara med möblering 😀 Jag har haft min säng på ditt vis, för många år sen, kom jag på. Här i denna lägenheten har jag släpat runt sängen på tre olika vis. Svårt när sängen är stor och rummet litet. Och jag som rensade bort så mycket från trean. Nu känns det som om jag har för mycket igen!

    Jag tror du får jättefint när du är klar!
    Påskkram!

    1. Det tar tid – har ju bara bott här sju och en halv månad, inte fått bort alla onödiga grejer, men är på god väg, och så måste en del möbler bort o nya in 🙂
      Som du skriver – inte är det lätt, men på något sätt väldigt givande ändå, att bli av med ”gammal barlast”.
      Kram!

  4. Fint tycker jag, men själv lyckas jag inte ha det så enkelt, som jag skulle vilja. Jag testar också sängen på olika sätt. Har inte så mycket i sovrummet,, men just nu har jag, förutom säng, en byrå och ett sängbord, ställt in min torkställning med ren tvätt. Har ju en tvättmaskin i badrummet. Som tur är, torkar tvätten på ett dygn och då fäller jag ihop och plockar undan den. I morgon blir det konseert i kyrkan och fisksoppa med en väninna. På påskafton besöker jag en av döttrarna. Ingen matlagning här.l Har äntligen återfått min blogglista så nu för jag in dig i bloggen igen. Hoppas att du får en Glad Påsk! kram

    1. Känns trevligt att höra att någon tycker mina spartanska rum är fina 🙂
      Visst behöver man avställningsytor, och jag har också ett tvättställ som står i min rymliga hall då tvätten torkar (vanligtvis på 1,5 dygn).
      Skönt att du får en lugn påsk i goda vänners lag.
      Kram!

  5. Alltså jag har aldrig haft problem med hur andra möblerar sitt hem. Förstår inte folk som har synpunkter om sånt. Det är inte dem som ska bo där. Obegripligt!

    1. Väldigt få säger det direkt till mig, men visst känns det ibland som att jag behöver be om ursäkt för att allt är avskalat och för att det ekar då jag inte har gardiner 😀
      Påskkram till dig!

  6. Låter bra alltihop. 🙂 Jag har mindre med prylar nu – tänker en eller två vändor till (kan jag lösa det på annat vis, behöver jag ens lösa det) innan något köps.

    Glad påsk!

    1. Ja, då något nytt kommer in ska något gammalt ut – det är en bra regel.
      Jag har ingen bil så jag för några böcker/prylar + annat till loppis då och då med cykel, och ”skrot” till skräpcontainern.
      Glad påsk!

      1. Det är lätt att samla på sig. Efter sista flytten har jag tänkt till lite mer på att inte ha för mycket hyllvärmare eller platssamlare. Ska ta ett tag igen snart. Ha en fin dag- här skiner nu solen 🖒🐣

      2. Ja, man ska ta det i små bitar, annars orkar man inte om man har massor av grejer.
        Lite då och då, fråga sig själv – behöver jag verkligen detta? Har det affektionsvärde?
        Jag kan inte heller bara slänga allt, men mycket får jag bort i pappersväg, en del prylar också.
        Påskkram!

  7. Jag tycker det ser bra ut med luft och rymd … och intrycket blir säkert ett annat när du får det nya datorbordet.
    Önskar dig en fin fortsättning på påskhelgen!
    Kram

  8. Jag har som du, sängen ut i rummet. Jag går och lägger mig på vänstra sidan och stiger upp på den högra. När vi var två låg jag alltid till vänster med maken på min högra sida.
    En och annan färgklick piggar upp.
    Ha en Glad Påsk!
    Kram, Ingir

Kommentera

