Jag ska inte flytta…

… fastän det kanske ser ut så 🙂 Nej, men jag har ett stort flytta-möbler-projekt på gång. Och då leder det ena till det andra. Samtidigt kollar jag genom alla papper och prylar och en del slängs, annat ges bort.

Har tömt hyllor… och lagt saker på golvet i väntan på en ny möbel och på att andra byter plats… 😀

Jag tömde min Billyhylla från Ikea. Den får ett nytt hem, tyckte inte den passade i mitt sovrum.
När jag var hos massören i går ledde det besöket i sin tur till att jag måste köpa ett nytt datorbord. Inte länge sedan jag köpte det här… men bordet är inte höj- och sänkbart, tyvärr… och det är FÖR högt för mig. Hjälper inte att höja stolen så högt det går, eller att ta hjälp av fotstöd… Så efter påsk kommer ett ergonomiskt bord, som jag faktiskt fick för 42 euro.

Den här hyllan får i dag ett nytt hem. Den är hel och fin, men passar inte i mitt sovrum, därför har jag inte hittills visat bilder från det här rummet i sin helhet. Det har varit för rörigt.

När den här hyllan har åkt ut flyttas en annan möbel hit. På den plats där den möbeln stått får gamla datorbordet stå, men det kan jag flytta först då det nya anlänt.
Jag har många idéer nu om hur jag placerar om växter och de möbler jag har. Sakta men säkert får jag en mer enhetlig stil i de färger och de material jag själv gillar mest. Ett par veckor efter påsk får ni troligen se bilder på hur slutresultatet blev.

16 reaktioner på ”Jag ska inte flytta…

    1. Tack för din support nu, och för den du gett genom åren vi känt varandra. Ja, allt måste få ta sin tid och nu känns det bra att bli av med ännu mer grejer, hyllan kom ju från ex-makens hem och han ville inte ha den tillbaka, så då ger jag bort den 🙂
      Glad påsk!

  1. Det blir säkert jättefint när du är färdig ta det lugnt bara.. Vilken söt liten väska som är med på bilden jag hade något liknande en gång i tiden.. ha en fin skärtorsdag nu och se upp för alla häxor som är ute och far idag..

  2. Bokhyllor är väldigt praktiska men jag klarar liksom inte av att ha så höga möbler i mitt hem. Det är som det stjäl rymd. Enda undantaget är vitrinskåpet som är ca 170 cm.
    Men som förvaringsmöbel är bokhyllan fantastisk.

    1. Ja, den här stal rymd, den var två meter hög.
      Jo – bokhyllor är bra förvaringsplats.
      Nu går den här till ett hem där det finns barn och leksaker, spel, böcker.
      Jag i min tur vill inte ha saker som inte används, och jag har tänkt klara mig med en lägre möbel 🙂

  3. Härligt att få göra precis som man vill! Ut med det som inte passar och in med bra grejer!
    Ha en bra fortsättning på dagen!

    1. Ja, den har gett mig och ex-maken mycket, vi hade en stor helhet av dem. Men nu blåser nya inredningsvindar hos mig och hyllan fick som sagt ett fint nytt hem hos en liten kille 🙂
      Glad påsk!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

