Bilder från cykeltur

Kallt var det – solen sken men temperaturen låg kring nollan och ibland blåste det också.

Ett blomsterhav.

Hur kallt det än är så säljer blomsteraffärerna vårblommor, och många av dem klarar ju också någon minusgrad.

Spanade efter insekter till Gemsweeklychallenge men hittade inga. Hur ska de kunna överleva när det är minus fem på natten? 😀
Men jag ska vara med den här veckan också, får ta till en arkivbild om jag inte hittar en insekt före söndag.

Fina påskarrangemang.

Köpte ett påskarrangemang till balkongen, men visar det på måndag då jag har Glad måndag som tema.

Våren är inte särskilt långt hunnen än. Lovisaån brusar fram genom en brun parkmiljö i stadsdelen Garnison.

 

22 reaktioner på ”Bilder från cykeltur

  1. Duktigt av dig att cykla i den här kylan!
    Vad gäller insekter – ta sådana som jag lagt upp. Alltså insekter som inte rör sig. Borde finnas i din blomsterhandel;-)
    Ha en bra Långfredag!

    1. Ja, det var ingen dum idé men nu lämnade jag blomsterhandeln redan 🙂
      Då jag inte har nån bil har jag blivit rätt van att cykla eller gå i ur och i skur.
      Ha en fin helg där i Täby, om ni är hemma!

  2. Jag cyklar ju året om, så det är ingen tvekan, de dagar jag känner för att jag vill ut. Hade förväntat mig en bild på din cykel!
    På tal om insekter, så har jag en liten inneboende fluga här 😉
    Kram! 💛

    1. Jag hade också EN liten fluga men den försvann, kanske den fick kameraskräck 😀
      Nä, det blev ingen cykelbild men jag tror att jag har visat den förr. Nu har den fått en liten korg där bak också.
      Kram!

  3. Här finns inga insekter heller och temperaturerna faller. Blomsterhavet är en fin kontrast till vädret här. Spännande att på måndag se vad du köpte.

      1. Min växte lite med varje dag. Och hade mage att krypa runt på min hand och telefon. Så den retade mig verkligen.
        Det gör flugan nu inte längre. Den är död genom min inverkan. Flugpolisen nu utreder fallet, men jag nekar. 😂🙄🤐

      2. De har nog tagit in en egen advokat. Blev hårt attackerat av den redan vid uppvaknandet.
        (Skämt å sido – jag har inga frukter hemma så jag kan inte förståååå varifrån de kommer?) 😢🙄😖

      3. De kanske finns i myllan om du har någon växt och vaknar upp nu när det blir ljusare och varmare?
        Din story om mordet och advokaterna är SÅ rolig, men i verkligheten hoppas jag du slipper otygen…
        Kram!

      4. De borde sprida ryktet att jag inte är snäll. Men de är nog nytillkomna svenska flugor med bristfälliga språkkunskaper. Därav förvirringen bland dem.

  4. Fina vårblommor hos din blomsterhandel … synd att det var för kallt för surrande kryp…
    Önskar dig en fin påskafton!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

