Det blev en hel del shoppat

… och då nytt kommer in ska gammalt ut. Vet inte hur jag tänkte för tjugo år sedan då jag köpte dokumenthållare som var ROSA och så har jag en pärm i ORANGE… nej, nej… de åker ut och de svarta kommer in.

Dokumenthållarna ska inte stå i köket men allt måste vänta en vecka tills nya, ergonomiska datorbordet kommer 🙂

Samlar inte på papper heller om någon undrar.
Vissa är ändå sådana jag behöver hela tiden inom ramarna för mina arbetsprojekt.
Köpte också en murgröna. Kommer att ta en del växter in i sovrummet. Dåliga slängs bort, det har jag haft svårt för tidigare. Så länge det ens fanns minsta lilla liv i en blomma skulle den få leva 😀

Besökte två påskbasarer. Köpte ett bröd och en liten chokladkaka. Vann servetter och ljus på ett lotteri. Gav servetterna till min syster eftersom de hade fel färg för mig 🙂
Resten som jag shoppade var saker jag behöver i hushållet. Toapapper kan man ju välja färg på, hahaaa – vitt ska det vara. Men rätt färg på tvättmedelsförpackningen är det lite svårare med 😀 Jag får gömma det inne i skåp!

Allt som jag köpte är saker jag äter eller använder i vardagen. Förutom grönväxten då, den är en prydnad, men växter finns inte på min köp-inte-lista 🙂

21 reaktioner på ”Det blev en hel del shoppat

    1. Nej – jag tycker jag är mycket gladare nu 🙂 Har alltid gillat svart och vitt, läder, metall, glas, grå nyanser, mörkt trä… men inte kunnat förverkliga allt som jag tycker är stilrent och enkelt då jag två gånger flyttat ihop med män som förstås haft med sig saker från sina förra liv 😀

      1. Ja, jag känner lycka för att jag kan andas och tror att det handlar om att jag nu gör mig av med de sista prylarna som på något sätt hänger ihop med förra förhållandet.
        Jag har inte tänkt så mycket på det förr, men jag vill inte ha kvar sådant från den tiden som inte känns bra.

      1. Fakturor kommer också till min dator, men jag har en del papper som jag behöver ha med på möten där vi stämmer upp med andra om olika saker.
        Och allt går inte att göra via datorn 🙂

  1. Att du slängde den rosa dokumenthållaren förstår jag, men att kassera en orange pärrm…;-)
    Toapapper ska vara helt vitt, helt klart;-)

  2. Förstår ditt val av neutrala färger när det kommer till delar i interiören. Det är lugnande. Vill man ha färg (som absolut har sin plats och som kan göra en glad) så kan man ju faktiskt hänga upp konstverk eller dyligt.
    Dina tidigare val av ”glada” färger hängde nog ihop med den fas du var i då. Du kanske ”sökte” något? Jag hade en period på 80-talet när jag klädde mig i orange, och det var definitivt för att jag ”sökte” något …
    Idag skulle jag iofs kunna tänka mig kläder i orange igen, men idag skulle det vara enbart för att det gör mig glad … 😉
    Kram och god fortsättning på helgen 😀

    1. Det var en kul analys, tack Lollo för den!
      Jag har färger i blommor (tulpaner), i levande ljus (gula, gröna) och någon annan klick här och där, men annars är det svart, grått, vitt och brunt samt metall som gäller 🙂
      Påsk-kramar!

Kommentera

