Påskens under

Det första ser ni här – om jag får tro min vän.
Hon säger att harar har kommit till gården, men inte små söta kaniner 😀

Jag hörde någon säga ”nej men söta lilla puppe kanin” 😀

Det andra påskundret fick jag inte på bild. Men det lär ha skett då Valtteri Bottas i tidskörningen i Formel 1 tog sin första pole position nånsin! Och bara för att jag råkade följa tävlingen? Jag som inte på flera ÅR följt tidskörningen i Formel 1. Bottas har sina rötter i mina hemtrakter, jo det är sant… så kanske det var ett påskens under ändå?

Påskprydnader.

Mera konkret påsk här. Har inte pyntat själv hemma men uppskattar att komma till ett pyntat bord hos en god vän.

Och när jag promenerade hem kring niotiden var det ännu nästan ljust ute och fåglarna höll konsert.

Inte många själar ute? Kanske inte levande nej, men de finns på kyrkogården till höger.
Och kallt var det ute, men härligt friskt luft.

10 reaktioner på ”Påskens under

  1. Det var verkligen bra gjort att ta ”pole position” före Hamilton och Vettel – WOW säger jag bara. Hoppas att Bottas som jag inte ens hört talas om tar hem en pallplats imorgon i Bahrain.
    Påskfjädrar är det värsta jag vet – gillar inte fjädrar men uppskattar färgkicken;-)
    Å du – det är svinkallt här också men inte lika öde som hos dig;-)

    1. Valtteri Bottas var med också förra året, men i år kör han för Mercedes.
      Och så har vi den andra finnen, Kimi Räikkönen. Det oaktat är jag bara måttligt intresserad av F1 🙂

  2. Wow. Fin bildserie.
    Harar är fina likaså rådjur, men dessvärre är de fodervärdar till fästingar. Där de finns så ska man vara extra uppmärksam och kolla noggrant efter dem. Fy. 🙃🤒
    Andliga själar vill jag kanske inte träffa och hjälp av vid kyrkogårdar även om det är en fin stämning. Kanske för att de är inte längre kapabla till bråk och missämja. Dock är jag än så länge osäker om detta. 😱😯
    Istappar ska det väl samsas bra med påsken. Gud vad jag hinner nu med mycket. 😎

    1. Jag vill nog inte träffa, få syn på, någon som är död… då skulle jag troligen dö av skräck själv 😦
      Men ofta är det fin stämning på kyrkogårdar, man behöver ju inte gå där nattetid.

  3. Bottas har pole position? Det är verkligen ett under. Då kan man bara gratulera, så häftigt! Jag är ganska intresserat i Formal 1 men var inte alls med den sista veckan.
    Härliga påskfärger här hos dig. Det behöver jag, ska snöa snart, suck…..

    1. Han kom väl slutligen trea i går, hade problem med bromsarna bland annat.
      Jag kan inte följa tävlingen i direktsändning, har inte den betalkanalen.
      Men det räcker med att se sammandraget i sportrutan 🙂
      Snöade här i går också, men så lite att det inte blev kvar på marken.

Kommentera

