Veckans ord – INSEKT

Fjärilar är vackra insekter.

Den här veckans tema hos Gemsweeklychallenge har varit svår. Dels för att det är så kallt hos oss att det är svårt att få syn på några insekter, dels för att insekter inte hör till mina favoriter…

Men jag googlade och kom fram till att fjärilen är en ordning bland insekterna, och då får denna arkivbild duga.

30 reaktioner på ”Veckans ord – INSEKT

  1. Insekter är inte min grej heller, om de nu inte är gjorda i metall eller betong förstås;-)
    Bilden på din fjäril är riktigt vacker. Gillar färgerna och de suddiga bladen i bakgrunden. Perfekt fokus med andra ord.

    1. Tack! Jag tror att jag har visat den här en gång tidigare – men det är det säkert inte många som minns.
      Brukar ogärna ta till arkivet men nu var jag illa tvungen, har inte sett fjärilar ute, inga flugor, inte så mycket som en myra i kylan 😀
      Kram!

  2. Kanonbild på det vackra påfågelsögat! Det är bra med arkiv när årstid och ord inte går så bra ihop 🙂

  3. Här är det ju typiskt april väder- när solen varit framme såg jag allt ifrån fjärilar, humlor,bin och myror- nu vet jag inte var dom har gömt sig- det är ju svinkallt….
    Ha en fin söndag!

    1. Ja, man undrar vart alla insekter tagit vägen… hoppas de hittat trygga krypin.
      För även om jag inte gillar alla insekter har ju Gud skapat dem, de fyller en funktion.
      Glad annandag påsk!

    1. Någon hade sett citronfjärilar hos oss redan då det var +10 några dagar i slutet av mars, början av april.
      Men nu undrar man hur det gått med dem då vi haft flera nätter och morgnar med minus 4-7!
      Kramar!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

