Glad måndag! 17-04-2017

Blommor gör mig glad! Det här är mina påskhelgsdekorationer på balkongen.

Jag vill inte samla på mig saker, nej. Men blommor är en annan sak. De gör mig glad. En del håller längre, andra en kortare tid.

Och det här med prylar handlar också om det, att om jag till exempel sparar något gammalt – fotografier, saker – då vill jag ta fram dem ibland, titta på dem, väga dem i handen, ha någon att PRATA om alla minnen med. DÅ fyller ett album med gamla fotografier, eller en minnespryl, en funktion.

8 reaktioner på ”Glad måndag! 17-04-2017

  1. Min syster köper ofta blommor för att det gör henne lycklig 🙂 När jag var liten samlade jag på lejon, hade jättemånga gosedjur. Nu samlar jag nog inte på någonting. Kanske böcker då 😊

    1. Å ja, jag hade väldigt stökigt och massor av saker då jag var barn 🙂
      Det var först i samband med skilsmässan som jag började tänka på det där med saker, hur lite jag behöver – och inget får jag med mig i graven.

      1. Ja, foton är trevliga på alla sätt! Särskilt riktigt gamla.
        Jag vill ändå gärna ha någon att titta på dem tillsammans med, prata om minnen som fotona väcker.
        Annars spelar det ju inte så stor roll om fotona bara ligger där, i ett album i en hylla.

Kommentera

