Och hon slet och drog…

… och hon drog och slet. Tog en tur med dammsugaren för man vet ju hur det ser ut på golvet där möbler stått orörda några månader.
Ibland tänkte hon på grannarna. Får man dammsuga på påsken 😀 Eller dra möbler från rum till rum, förstås med mattor under sig. Annars skulle hon inte ha orkat. För hon ville verkligen inte be någon om hjälp. Inte på annandag påsk. Och envis som hon är tänkte hon att det här klarar hon själv.

Och ett par timmar senare kände hon sig mycket stolt.
För det finns allt möjligt hon klarar av helt själv.
Och så finns det ju inte heller någon som säger att möblerna borde stå på andra platser.

Det är ännu helt möjligt att hon flyttar sängen till en annan plats då nya datorbordet kommer.

Vill du jämföra hur det såg ut innan vid väggen kan du titta här.

20 reaktioner på ”Och hon slet och drog…

  1. Klart du fixar det! Här dammsuger de i lägenheten ovanför mig och det är ff påsk 😀 Jaja. Spelar väl ingen roll!.
    Annandagskram 💛

  2. Klart tjejer kan! Det är bara att vara tillräckligt envis, då funkar det. Å vi har också städat idag. Vi var inte ensamma, för många gjorde iordning och dammsög sina balkonger medan det snöade idag…

  3. Min granne bryr sig verkligen inte vad andra tycker. De river på golvet just nu och alla kvällar sen de fick en bebis i februari. Den ungen blir definitivt allergibarn. Och inte vet de heller att munstycket har en borste inbyggt. Tar dammen nog bättre, då mattor har ju bara jag. 🙄

      1. Lyckans ost. Här är det ständiga renoveringar. Inom kort kommer min granne precis under mig att riva ner väggar och bygga om helt i sin lägenhet. Hela våra 2 fastigheter är totalt sönderrenoverade många gånger om. I princip så fort någon flyttar in så sätts igång och köket ska flyttas, sovrummet ska förminskas/förstoras. Värmeelement ska flyttas , badrummet ska göras om.
        Jag skulle gärna sätta stop för detta galenskap men styrelsen min håller inte med mig. 😤

      2. Usch sådant stök! Lider med dig!
        Tänk att folk har pengar till sånt där – eller är det kanske bankens pengar? 🙂 Jag skulle inte ha råd med sånt.
        Ofta har det bara gällt att ta det som det är dit man kommer och göra det bästa av läget, inreda i sin stil.

  4. Det blir ju toppen då du får ändra och möblera som du verkligen vill ha det. Alla påskdagar kan man ju inte vara stilla. Det viktiga är väl att man inte väsnas tidigt och sent. Vi hade en granne en gång i tiden som dammsög jättetidigt när vi låg och sov, men han ändrade på det när vi påpekade att han väckte oss. Han hade bara inte tänkt på det.

    1. Jo, klart man ska ta hänsyn till grannarna – jag är väldigt försiktig med allt, tänker på allt från tv-volym till annat som hörs.
      Samtidigt tycker jag att det SKA få vara ljud i ett våningshus, om det sker såsom du säger, på normala tider 🙂

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

