Misstänker…

… att jag inte klarar av att montera den här ensam.
Det brukar behövas mer än två händer till sånt här, men jag tänkte försöka…

Nya datorbordet kom i dag!

Och så har jag lovat min massör att göra stretchövningar. Annars löper jag risk att få inflammation i axeln. Och någon frusen axel (frozen shoulder) vill jag helst inte att felaktig ergonomi ska leda till…

22 reaktioner på ”Misstänker…

  1. Du kan få komma hit, och kratta de löv, och grus, som är kvar under snön när snön har smält bort. Då behöver du garanterat inte göra stretchövningar.
    Svante

      1. Att bara gå i husets trappor ger ingen motion för armarna. Att kratta, och skotta snö ger allsidig motion, om man tillför promenader, eller cykelturer. Har 1 timmes krattning, och 9.8 km promenad i kroppen idag. Förutom att jag hämtade bilen från verkstaden. Nu är det vår, för sommardäcken är på.
        Svante

      2. Jag måste börja gå på händerna då 🙂
        Nä, nog är det stretcha som gäller för mig som har ett jobb som kräver att jag sitter vid datorn 3-6 timmar per dag. Finns liksom inga alternativ – eller hur kan man skriva på ett annat sätt (texter, mejl m.m. som inbringar inkomst) ?

      3. När jag bodde i Haninge, hade vi en fin simhall, och riktigt varmt vatten 1 dag i månaden, sedan dess har jag inte simmat alls, men simrörelserna i varmt vatten är väldigt välgörande.
        Svante

  2. Det är när man handlar från andra företag än IKEA som man inser storheten i Ikeas beskrivningar. Lycka till 😉

    1. Här fanns bra beskrivning (jag handlar också från Ikea och klarar det inte ensam ändå) – det är liksom bara det att två händer inte räcker till – behövs två personer som håller i 🙂

  3. Att montera möbler är inte min grej – åtminstone inte möbler från IKEA. Men datorbordet är ju från Jysk så det finns kanske hopp att du klarar det själv;-)

  4. Jag har precis satt ihop 4 bestå skåp från Ikea. Gick hur lätt som helst sen var det att sätta upp alla 4 på väggen ända upp till taket. Hittade dessutom på ett fiffig sätt att markera ut vart man ska borra hålen så att skåpen ska passa perfekt ihop på millimeter till de medföljande upphängningskenorna.
    Nu är den på plats och ser snyggt ut. Man kan allt själv när man tar bort tanken att man inte kan.

      1. Planering. Och tålamod hjälper en hel del. När man väljer att leva själv som jag gjorde kan man inte springa hela tiden heller och be hjälp.
        Jag vet inte när jag upptäckte att saker är mycket enklare än man tror.
        När de la min klinkers i mitt kök var jag här och kollade hur han gjorde. Sen när en väninna blev lurad av en kille som skulle ha lagt hennes köksgolv samt vid diskbänken och åkte på finlandsfärjan istället, så sa jag till henne att jag kan fixa det. Gjorde det på två dar och blev superfint.

      2. Fint Antonia! Vi kan mer än vi tror. Mycket klarar man ensam/själv.
        Men jag försöker lära mig att jag kan be om hjälp från olika håll, för det finns personer som gärna ställer upp.

Kommentera

