Temporär lösning

Det här är vad jag hållit på med i dag. Monterat datorbord med min väninna, och senare på kvällen släpat och flyttat möbler 🙂 Hemma-gym kanske man kan kalla det.

Inte slutliga lösningen.

Det här är inte heller slutliga lösningen för arbetshörnan, men eftersom den måste funka varje dag tills jag kommit på var jag ska ha allt får det se ut så här några dagar 🙂

Övrigt som hänt i dag? Fick tre postcrossingkort, ett från Sydkorea, ett från USA och ett från Ryssland. Har varit på redaktionsmöte och ätit 50-års kaka i goda vänners lag. Är tacksam för just den, gemenskapen – vi har alltid roligt och skrattar mycket.

Tack Milla för kakan! Bra att jag tog bild innan elva personer högg in på den 🙂

18 reaktioner på ”Temporär lösning

  1. Full fart och kuliga grejer hela dagen ser jag (jag vet att man inte säger kuliga för kul … men iallafall 😉 )

  2. Kul att din väninna lyckades skruva ihop datorbordet åt dig. Är förvånand att du har en så stor stationär dator kvar. En laptop tar ju betydligt mindre plats. Å du kan såklart ansluta en stor skärm till den. Datorbordet är verkligen extremt litet. Fanns det inga bredare bord?

    1. Det fanns säkert bredare, men dessvärre behövde jag tänka på vad det kostade 😀
      Bärbar dator blir nog nästa steg. Jag har ju en surfplatta men vid den kan jag inte göra mina jobb, inte ens fastän den har tangentbord 🙂
      Tvingas säkert gå en Win10 kurs också, jag gillar inte Win10, har sjuan – men få se hur länge den överlever…

  3. Nytt datorbord på plats, kaka, skratt, vänner och tre nya kort från världens alla hörn. Det låter som en riktigt bra dag. Arbetshörnan blir nog perfekt efter ett tag. Ett steg i taget. Ha det gott, kram!

    1. Jag försöker göra det bästa av mina dagar – ibland spelar utomstående faktorer in och kan förstöra något, men sådant försöker jag hålla mig borta från.
      Det gäller att hitta umgänget med personer som GER energi, som inte suger den ur dig.
      Kramar till dig!

  4. Du får nog superfint när du är färdig och Rom byggdes ju inte på en dag.. kakan ser jättegod ut mums.. ha en fin helg ifall jag inte hinner in mer idag..

    1. Önskar dig detsamma, ett skönt veckoslut! Ibland känns det som att man aldrig blir klar med sitt hem 🙂
      Men bit för bit, och det är skönt att bli av med saker som bara legat på hyllor eller fyllt skrubben hur länge som helst…

      1. Egentligen blir man ju aldrig färdig för man byter ju ut saker lite då och då men du kommer att bli färdig till slut och jag håller med dig visst är det skönt att göra av med saker som bara ligger..

  5. Det blir säkert bra när det blir färdigt i din jobbhörna 🙂 Jag var också emot Windows 10, men nu har jag vant mig och tycker det funkar bra.
    kul med kalas … och gott!

Kommentera

