Jag tappar nerverna…

… väldigt fort då det gäller att skruva ihop saker. Så där i vanliga fall är jag lugn som en filbunke och har långa nervtrådar. Men inte då det gäller manualer och en massa lösa delar och skruvar.

Varför får man inte köpa nästan någonting färdigt monterat? Eller varför är det inte möjligt att mot en extra slant få möbeln uppburen till tredje våningen i ett hus utan hiss och sedan också hjälp med monteringsarbetet?! Jag bara undrar …

Tung var den nya stolen också, och dyr. Med min systers hjälp släpade vi upp paketet till min bostad. Hon kom ganska långt i monteringen men med sista biten behövde vi hjälp av hennes sambo.

Idén med en ergonomisk stol är att det finns spakar så att alla lägen går att ställa in. Men inte begrep jag mig först på dem heller…
Tack för rosorna J!

Men visst kändes det fint att på dörrhandtaget hitta ett paket med blommor. Som en belöning för slitet med det tunga stolpaketet. Tack J, det här var nog nästan för mycket 🙂 Det kommer ett paket på posten till dig snart!

21 reaktioner på ”Jag tappar nerverna…

  1. En sådan stol hade jag också på mitt jobb. Jag behövde visserligen inte skruva ihop den själv, men jag förstod mig aldrig på spakarna heller…

  2. Jag gillar att skruva och montera. Ja, det här med service står inte högt i kurs nuförtiden.
    Vad härligt med en oväntad och fin bukett. Grattis till nya stolen och ha en trevlig ny vecka och kram!

    1. Det är bra att vi är så olika och att jag har vänner, nära och kära som har längre nervtrådar än jag och som kan det här med montering – dom är bra på det – jag är bra på annat 🙂
      Kramar till dig och en fin start på nya veckan!

      1. Jag ville skriva Sotka, men såg först när jag skickade iväg att det blev Asko.
        Nåväl jag måste hitta en ergonomisk stol själv. Jag får väl googla! 😀

  3. Ryser bara jag ser en manual! Bra med ergonomisk stol – hade en sån på jobbet, men tyvärr kom jag inte riktigt överens med den.
    Så vackra rosor – det är du värd!

Kommentera

