Vem stal ett Muminklistermärke?

Mycket märkligt. Jag köpte nya klistermärken i dag, bland dem några stora ark med Muminbilder. Döm om min förvåning när jag öppnade det inplastade paketet – en klisterbild saknades. Det är ju inte så att jag tänker stämma någon med anledning av detta, men märkligt är det. Bilden hade inte fastnat på baksidan av arket som låg överst.

Detta mysterium blir säkert för evigt olöst.

Mera Mumin i mitt hem blev det också då jag köpte en ny vattenkanna. Den gamla hade ett blått handtag, kannan från Ikea hade sett sina bästa dagar och hörde dessutom till de grejer jag tog med mig när hemmet splittrades efter skilsmässan.

Jag tycker att den här kannan passar bättre i mitt hem. Jag har också två muggar i hårdplast som hör till samma serie.

Nedre delen av vattenkaraffen med Muminmotiv.

4 reaktioner på ”Vem stal ett Muminklistermärke?

  1. Så mystiskt med klistermärket! Muminkaraffen är verkligen fin – nu fick jag ett plötsligt vill- ha- begär!

  2. Ibland händer det mystiska saker. Jag handlade för några dagar sedan och lät korgen stå mitt i affären för att hämta något som jag hade glömt. Väl vid kassan fattades mina favoritkex…..
    Väldigt fin kanna! Kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

