Busväder

Krokusarna kämpar på.

Det lär vara ett dåligt år för krokusen i år. Inte undra på att jag sett så få av dem. Här stretar de på i parken vid kyrkan i Lovisa. De hukar i snålblåsten under det snöblandade regnet.

Valde nya glasögon i dag.

Själv var jag hos optikern i dag. Det var andra besöket, nu skulle jag bland annat välja bågar. Mina gamla glasögon gick sönder på en resa, så försäkringen ersatte en stor del av summan. Känns bra, för jag behöver ett par bra läsglasögon utöver de billigvarianter jag har här och där hemma och i rockfickor. Visar bild på dem då de kommer och ett par veckor.

Doftljus på rea.

Från affären som ligger granne med optikern köpte jag det här ljuset. Jag är inte så förtjust i doften vanilj, men den här var väldigt mild. Ljuset har jag ute på balkongen, det eliminerar lukten av cigarettrök som kommer från en annan balkong. Ljuset kostade bara två euro då man i affären vill göra plats för vårens nya varor.

Men våren! Var håller den hus?

9 reaktioner på ”Busväder

  1. Har noterat att i många svenska nybyggda hus är rökning på balkongen förbjudet. Det syns tydligt när man passerar och folk står utanför porten och röker

    1. Fastän jag inte röker själv tycker jag ibland synd om rökarna, allt är snart förbjudet för dem.
      Men det är inte heller kul att som ickerökare få in rök i bostaden… Nu har vi en lag i Finland också som kan förbjuda rökning på balkongerna, men beslutet ska fattas av varje husbolags styrelse.

  2. Ja bra fråga, för 2 år sen var det soligt och varmt redan och blommor överallt. Det tipsade fb mig om imorse om ett gammalt inlägg jag postat…

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

