Nu får ni skratta om ni vill

… men jag möblerade om en gång till. Det billiga lilla datorbordet blev avställningsyta, det stora togs tillbaka. I och med att jag köpte en ny stol som går att justera på många olika sätt fick jag äntligen ergonomin rätt. En sådan känsla! Och fotstöd har jag ju också.

Här är allt inte alls klart än men nu börjar det ändå likna något. Bond hänger lite på sned, han har nog blivit förvirrad av all möbelflytt 😀

I dag fick jag äntligen också skrubben klar. Jag har gått igenom varenda låda där och slängt massor av saker. Det jag radat in på nytt är saker jag behöver då och då. Där finns nu ett fritt golv och fria ytor. Jag är SÅ glad!

Möblerna på plats, men annars ännu halvfärdigt. Huvudsaken är att jag kan sitta och jobba här. Att jag har plats för lampa, arbetsdokument, kalender m.m.

24 reaktioner på ”Nu får ni skratta om ni vill

  1. Jag skrattar inte. Tycker det verkar klokt. En som har datorn som arbetsredskap bör ha rum för diverse papper och annat vid sidan om. Och stolen verkar bra!

  2. Jag skrattar inte heller. Jag har en liknande stol sedan många år tillbaka. Måste ställa in allt exakt efter min nervskada i halsryggen. Skulle inte orka sitta framför datorn alls annars. Vet alltså hur viktigt det är. Kul att det går framåt. Kram!

    1. Skönt med förståelse! Ja, ergonomin är SÅ viktig. Jag hann redan delvis förstöra min vänstra axel, nu behövs massage, mobilisering och snart kanske akupunktur.
      Kramar!

  3. Man bör prova många gånger så att man blir nöjd, tur att man kan göra så.
    Hoppas du blir nöjd nu eller ska du gå ett varv till, hi hi . . .
    Ha de/ Eva

    1. Jo, jag har ju bara bott här åtta månader. Jag har kommit långt i städningen, men har ännu mycket kvar (sånt som är ”osynligt” i en del skåp).
      Så jag känner mig duktig 🙂

  4. Roligt att du kommer nära lösningen. Möbleringen är viktig för att leva enkelt. Själv har jag skalat bort mycket, men det händer ändå att det samlar sig och jag får börja om igen. Just nu har jag köpt såjord, frön och en litet plastväxthus. Det måste ju gro inomhus och hur har jag tänkt att jag skulle få plats med det? Jag har ju hunden också hela veckorna. När han åker iväg på fredagen rensar jag och organiserar så det är klart när måndag morgon börjar. Enkelt att leva så och att man hinner också med det som är viktigast. Önskar dig en skön helg! Glad vår på en gång! kram

    1. Tänk att det tog mig 54 år att komma så här långt 🙂
      Och klart att man samlar på sig något hela tiden, så livet är väl ett slags evig rensning, men skönt ändå att vara medveten om det.
      Glad vår och kram till dig Ulla!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

