Ett vårtecken

… tycker jag att jag kan kalla denna bänk.
Den har kanske sett sina bästa dagar och hade mått bra av lite målning.
Men jag tycker att det är bra att de här gamla bänkarna får finnas kvar.

När bänkarna kommer ut i parkerna och kring torget i stan, då är det vår.

Och då sommaren inte verkar komma, knappt våren ens på allvar den heller – så får man gå till affären och köpa sommarsmak!

Jag hade kunnat köpa vaniljglass också, men det glömde jag.

18 reaktioner på ”Ett vårtecken

  1. Hej!

    Roligt med vårtecken. Köpte själv jordgubbar igår och har alltid äkta vaniljglass i frysen. Så här på landet åker man inte enbart för en glass till stan. Gäller att proviantera, då man är i butiken. 🤔

    Njut av jordgubbarna med litet pressad citron och eventuellt socker eller honung.

    Ha det så bra,
    M-L

  2. Jag tycker också att det är fint med gamla bänkar. Jordgubbar är verkligen ett vårtecken. Vi äter ganska mycket glass hela året så det är inte samma sommarkänsla som det var förr Fast mjukglass blir det först när det är varma vår- och sommardagar

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

