Veckans ord – SPIRAL

Tyckte åter det var ganska svårt att få till det med ordet SPIRAL. Kom att tänka på preventivmedlet som åtminstone fanns förr, men det går ju inte att fotografera 🙂

Och varför tänker jag på en spiral som något negativt, nedåtgående – då det lika väl kan vara tvärtom.

Sedan visade det sig att det fanns spiraler närmare än jag kunde tro. I mitt arbetsverktyg pennan, och under sätet på min nya arbetsstol 🙂

En liten men ack så viktig grej i en penna.
Viktig mekanism i min nya stol.

Fler som deltar i Veckans ord hittar du HÄR.

43 reaktioner på ”Veckans ord – SPIRAL

  1. Fanns förr? Jag satte in en spiral förra veckan fast dom ser inte speciellt spiralaktiga ut utan mer som ett ”T””

    1. Ja, det var väl det jag tänkte, att de inte ser ut som spiraler egentligen 😀
      Och förr… jo, ser du då jag är 55 år och hade sådan då jag var 25 så trodde jag de inte fanns mer – hahahaaa 🙂

  2. Spiraler hittar man tydligen överallt om man letar, glömde kolla min stol. Sen som du säger finns det något som kan reta en som när udden på kulspetspennor åker in när man skriver.

  3. Det fanns ju också en spiral i knoppen till bilens växelspak (tips till någon som inte ännu hittat en spiral att fotografera, hi-hi), som olyckligtvis lossnade på vår utfärd häromdagen 😆. Men den fotograferade vi ju inte…

  4. Klagade till mannen över att jag inte hade några spiralbilder. När vi var ute och åkte häromdagen med några bekanta så frågade mannen: Har du fortfarande spiral? Det blev lite leende här och var.
    Men mannen hade fått syn på en fin växt klippt i spiralform i en trädgård.
    Kram!

    1. Hahaa! Det är ju roligt att den här utmaningen leder till sådana här skojiga situationer, och att flera engagerar sig då det gäller att hitta ett tema att fotografera 🙂

  5. Ibland ser en inte spiralerna för alla spiraler 🙂 Angående preventivmedlet spiral har den numera en T- form, men har tydligen tidigare varit mer spiralformad därav namnet. Dugliga spiralen du visar 🙂

  6. Bingo! Så enkelt, så genialiskt så himla bra! Snyggt jobbat:-)

    PS. Å du – tusen tack för att du berättade att Lantlivsbilder skyltar regelbundet. Läser inte personens blogg så jag hade ingen aning. Är väldigt tacksam för att du sa till. Ska genast uppdatera listan. DS.

    1. Jag har inte meddelat honom samma sak, han verkar anspråkslös, men han får väl meddela dig i så fall – om han inte vill vara med på listan 🙂
      Å andra sidan, bloggar är ju inga hemligheter om man inte har dem bakom lösenord – de flesta av oss vill ha läsare.

  7. Perfekta spiraler och dessa var närmare än jag också trodde så mycket som finns runt oss som vi inte tänker på i vardagen.
    Stort TACK för dina underbara tolkningar och tack för länk
    KRAM

  8. Jag tyckte också det var ett svårt ord först men som sagt de finns överallt och är väldigt användbara i olika sammanhang .-). Du hittade några´väldigt användbara.

Kommentera

