Det artar sig, allt är inte svarvitt

… alltså i mitt hem 😀
Men det tar tid, och jag har låtit det ta tid.
I dag köpte jag en väggbonad från Karamaloo. Intäkterna från den lilla butiken på Skeppsbroområdet i Lovisa stöder hantverkare i afrikanska länder, bland annat i Gambia där det finns en Lovisa-skola.

Fortfarande är svart och vitt favoriter hos mig…
Den här bonaden är 110 x 70 cm och jag vill inte att den ska ramas in, den ska vara sådan den är då den kom från Afrika, med fransar och allt.

Från en utställning på Almska Gården köpte jag för några år sedan ett annat hantverk. Ett textilarbete från Indien. Nu har också det hittat sin plats på väggen i mitt sovrum.

20 reaktioner på ”Det artar sig, allt är inte svarvitt

  1. Så fint det gör sig med dessa på väggarna när det i övrigt är sparsmakat och svart-vitt. Verkligen roligt att få se hur du så sakteliga gör lägenheten till ditt personliga hem.
    Kram!

      1. Det är bättre och snyggare än mina då jag använder två flyttlådor ovanpå varandra som nattygsbord. Men fina dukar på så att flyttlådorna inte syns. Anledningen till det att jag hittar inte sånt som jag gillar med den höjd jag behöver till min säng som har extra höga ben. Dessutom lådorna sväljer mycket kläder som inte behövs för årstiden. Så nu är lådorna permanentade.

      2. Det spelar ingen roll vad man har, huvudsaken att det fungerar och att man trivs med lösningen.
        Som ung hade jag också lådor, eller var det lastpallar, som bord – med ett lakan över. Hade inte råd med annat 🙂

      3. Så var det från början även för mig. Men sen hittade jag inget som jag tycker skulle passa. Jag kollar än. 😀

  2. En fin afrikansk bonad … och en glad indisk färgklick – nu börjar det se mer ombonat ut – fint blev det!

Kommentera

