Se naturen vakna

… det är vad jag vill hinna göra i år.
Känna salta havsvinden i håret och solens strålar värma, där som de gör det.
Efter redaktionsmötet cyklade jag ner till Skeppsbro-området.

Ganska lugnt en vardag i början av maj.

Där var det förstås inte riktigt lika mycket folk som i går då första maj togs emot. När solen lyste var det varmt, kanske +12 grader. Men vinden från det öppna havet är ännu ganska kylig.

Tids nog vimlar här av folk, men just i dag var det stundvis väldigt lugnt.

Det är ändå så skönt att kunna ta en cykeltur mitt på dagen. Att hinna uppleva det som händer i naturen. Jag jobbar helst några timmar på morgonen och sedan på kvällen om det går.

Än är trädens grenar kala, men nu då det blivit varmt ska ni se att ”allt händer på ett huj”, och det är just den här förändringen från vår till sommar jag vill SE och KÄNNA.

I dag sålde jag också guldringar som jag inte längre har användning för. Varför ha dem hemma i en låda då det går att få bra ”skrotpris” för dem hos lokala guldsmeden?

12 reaktioner på ”Se naturen vakna

  1. Ja det är nu det börjar hemma naturen vaknar till liv igen,snart kommer den skira fina grönskan,härligt..Jag hoppas att du kommer iväg på en resa till hösten,håller tummarna..Haé Kram.

  2. Älskar också den här tiden men här är trädens grenar också fortfarande kala. Härligt att du kan cykla igen. Bara att kunna vara ute utan tjock mössa på huvud är befriande. Kram!

    1. Jag har cyklat nästan en månad, men lade undan vinterkappan i dag – inte helt och hållet, men sådär försiktigt med antydning om att jag helst vill klara mig utan den några månader 😀

  3. Ser så mysigt ut där du bor! Älskar de rödmålade bodar … varje gång jag kommer hem till Hälsingland till mina släktingar blir jag nästan tårögd av allt det vackra … alla rödmålade gamla trähus och naturen. Synd att det går så många år mellan varven bara. 😊

  4. Ja, det är en härlig tid nu – skönt att kunna njuta av den! Ja, vad ska man ha guld i sina lådor för … bra tänkt där!

Kommentera

