Ja, detta hockeyintresse…

… när föddes det hos mig?
Ingen aning. Jag började heja på Tappara (finsk mästare för övrigt i år) då jag gick i högstadiet. För att det fanns en, på den tiden, snygg ung man med i laget. Han hette Pekka Marjamäki. Han föddes 1947 och gick bort för några år sedan. Så ni förstår, även jag har varit med ett tag 😀

Heja kära Finland ❤

Svängarna har varit många sedan dess. Vem trodde att Finland NÅNSIN skulle vinna ett VM-guld? Men vi gjorde det, 1995 i Sverige 🙂 Med en svensk tränare, tack Curre Lindström.

Sedan dess har det gått riktigt hyfsat för Finland i hockey-VM.

Men nu, i årets VM-turnering som började i dag, tror jag att spelarna låter sig distraheras allt för mycket av min närvaro 🙂 För då jag jobbade och inte kunde se första perioden gick laget till ledningen 2-0 mot Vitryssland i grundseriens första match.

När jag kollade matchens andra och tredje period reducerade och kvitterade Vitryssland till 2-1 och 2-2. Så jag tänkte att jag låter bli att se på slutet av matchen. Och bra var väl det. För då gjorde Lejonen 3-2 och laget klarade även sista pressen då Vitryssland spelade utan målvakt.

Som sagt – jag hade aldrig trott att jag gjorde så stor inverkan med min närvaro, att jag blandade bort Lejonen så totalt då jag satt vid tv:n… men nu vet jag bättre ❤

4 reaktioner på ”Ja, detta hockeyintresse…

  1. Hocke är inte min grej. Jag är fotbollstjej. Men tack för påminnelsen om hockey-VM. Resultaten brukar jag faktiskt kolla så klart. Man måste ju hålla sig àjour;-)

Kommentera

