Utfärd till Strömfors

… är det alltid kul att göra på våren. I fjol var vi också på ”Kipot ja Kupit kiertoon” – som är ett loppmarknadsevenemang.

Inomhus på Stallvinden fanns de flesta försäljarna, men några hade också bord utomhus.
Den gamla stallbyggnaden ger i dag plats åt utställningar, loppmarknader och annan försäljning.
Troligen den mest fotograferade vyn i Strömfors bruk, gamla slanghuset 🙂
Pin-Up Garage, mycket sevärd affär.

Hur pigg som helst ser butiken Pin-Up Garage ut i den gamla bruksmiljön. Här har jag skrivit mer, både på finska och svenska, om verksamheten.

Förra året åt vi våfflor, så det är ju tradition nu. Riktigt varmt i solen stundvis. Lägg märke till dekorationen på bordet, tre betongägg i ett bo.

Helt tomhänt kom jag inte hem från utflykten. Såsom jag städat och gjort mig av med saker jag tycker jag inte behöver, köpte jag med gott samvete en termometer av återanvänt glas. Den behövs på balkongen.
Köpte också en rund vas / ljushållare med vackra bubblor från Pentik till det fantastiska loppmarknadspriset två euro. Men jag visar bild på den senare, då jag fått den i användning på något vackert sätt 🙂

Termometer av återanvänt glas.

5 reaktioner på ”Utfärd till Strömfors

  1. Jätte fina bilder med blå himmel! Betongäggen och flasktermometern tar jag direkt. Hur läckra som helst båda två:-)

Kommentera

