Jag fick upp rumpan ur soffan :-)

En väninna lyckades ”lura” ut mig i går kväll 🙂 Visst är det bra med vänner som pushar på. Ofta blir det så att jag stannar hemma, läser, skriver, ser på teve. Men i går blev det en promenad ner till Skeppsbron. Is i lonkeroglaset behövdes inte, så pass kallt var det ute, kring +8.

Kvällen avslutades på Ölvin där trubaduren Alexander Wendelin uppträdde.

Trubaduren Alexander Wendelin.

I dag är det ett årsmöte i gammal bruksmiljö i Pyttis som gäller. Och kring halv sex börjar sändningen från hockey-VM, Finland-Frankrike.
Dagen avslutas troligen med att via Sveriges TV följa det spännande presidentvalet i Frankrike.

10 reaktioner på ”Jag fick upp rumpan ur soffan :-)

  1. Så är det, ibland behöver vi en liten knuff. I min förra stad var det ofta jag som pushade på min väninna och jag misstänker att hon tyckte jag var rätt tjatig och ”överaktiv” ibland. Nu är det ofta en annan väninna som får ut mig och det är jag tacksam över. Tycker numera att det är så skönt att vara hemma.

  2. Det lät trevligt. Är gärna hemma men ibland är det bra när någon får upp en ur soffan. Jag var också på vift igår 😀
    Väldigt bra bild på Trubaduren och presidentens namn vet vi nu också. Ha en trevlig ny vecka och kram.

Kommentera

