Patruunantalo i repris

I går besökte jag ett gammalt bruksområde i Strömfors, i dag stod Pyttis på tur. Jag var med på ett vårmöte som arrangerades på Stockfors Patruunantalo. I samband med det fick vi också se det intilliggande förpackningsmuseet.
Jag var här på ett annat möte för ett knappt år sedan, och jag tror det gör gott för var och en att besöka platser som ligger nära hemorten.
Till Pyttis är det bara tjugo minuters körtid från Lovisa, men ändå var det ganska många i vårt gäng som besökte just den här platsen för första gången.

Här fanns Stockfors fabriker förr. I den gamla brandstationen finns nu inkvarteringsrum.
Det ståtliga Patruunantalo i Pyttis.
Förpackningsmuseet väckte många minnen till liv.
Och mötesserveringen var det heller inget fel på.

Kollar Finland-Frankrike i hockey-VM. Det går inte så bra för Finland… men ska man förlora en match ska man väl helst göra det i grundserien och inte sedan då det är ”vinna eller försvinna”.

8 reaktioner på ”Patruunantalo i repris

  1. Stort grattis på namnsdagen Carita.hurra hurra hurra hurra.. Vet inte om det är samma i Finland men i Sverige är det Carita idag.. grattis kram till dig..

  2. Vilka härliga miljöer! Älskar ju tegelstensbyggnader så den gamla brandstationen är min favo. Härlig blå himmel också:-)
    Å jag måste säga att man gör betydligt finare bakverk i Finland än i Sverige:-)

  3. Vilket ställe man blir ju nostalgisk och nyfiken ;). Grattis på namnsdagen i efterskott.

    Vilka godsaker dom hade på serveringen 😉 Kul att få se lite historia och nu skall jag googla på detta

    Ha det bra

Kommentera

