Bubblor i glas

… är inte alltid detsamma som champagne eller mousserat vin.
Lovade visa bilder av den lilla glasskålen som jag köpte. Just nu har jag en växt som ska få nya rötter i den. På vintern tror jag det blir en ljushållare.

Men jag tar tacksamt emot tips om hur just DU tycker jag kan använda den här vackra pjäsen från Pentik.

Den lilla skålen fann sin vän i en annan glaspjäs jag fått tidigare av min syster.
Vackra bubblor i glaset. Tycker att detta var ett fynd eftersom jag bara betalade två euro för skålen.

25 reaktioner på ”Bubblor i glas

  1. Jag tror inte du ska elda värmeljus i den, då den har luftbubblor i glaset, värmen kan få bubblornas innehåll att utvidgas, så glaset spricker.
    Svante

  2. Så fin! Du kanske kan göra något sandmönster i olika färger? Eller sådana små ”ljusslingor” som inte hettar upp upp glaset så mycket (med tanke på ovan kommentar), eller blanda ljusslingor med färggrann sand. 😀

  3. Så söta bubblor ‘i’ glas och billiga också.
    Snart dax för andra bubblor i glas, jag ska på barnbarn student fest.
    Du fått många tips ser jag, de verkar toppen bra alla.
    Lycka till/ Eva

Kommentera

