Vacker vägg, del 78

I högstadiebyggnaden som rivs i sommar finns de här väggmålningarna.

Glada bläckfiskar 🙂

Visst ser bläckfiskarna finurliga ut? 😀

Jag har känt mig lite låg några dagar och kommit fram till att det är klart dödsbud och andra tråkiga nyheter spelar in, även om de inte handlade om nära anhöriga.

Nu gör de här väggmålningarna mig lite bättre till mods. Det sägs väl att konst helar?

En lite fulare fisk med mindre snälla avsikter?

Orkade kolla Eurovisionens första uttagning i går. Finland gick inte till final. Tycker att Norma Johns Blackbird är väldigt vacker, men den lyfter liksom aldrig, och så tycker jag att man inte hör riktigt alla ord hon sjunger.
Men heja Sverige, ni gick till final! ❤

Efter akupunkturen i dag blir det väl åter lite hockey på TV då Finland möter Slovenien.

8 reaktioner på ”Vacker vägg, del 78

  1. Tack! Visst var det roligt att Sverige gick till final, men personligen tycker jag inte speciellt mycket om den här låten. Man har kört den så mycket i radion så jag är redan trött på den.
    Bläckfiskarna är jättefina. Den väggen gör verkligen att man blir glad.
    Kram, Ingrid

  2. Har inte sett ESC så jag yttrar mig inte där … MEN ja! Den där bläckfisken har säkert något lurt för sig. 😀

  3. Roliga och färgglada väggar:-) Å äntligen en seger för Finland. Då lär föbundskaptenen får en liten andpaus iaf;-)

    1. Ja, och ändå är det inte han som spelar.
      Jag tycker kritiken mot honom varit onödigt hård. Om det går bra framöver höjs han till skyarna.
      Bara för att vi haft framgångar senaste åren kan vi inte direkt kräva hans avgång då vi förlorar ett par matcher 😀

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

