Det är kriminellt…

… av Cloetta att sluta sälja Polly Sea Salt!
Jag har letat och letat men inte hittat godiset i affärerna.
Fick häromdagen syn på en tjej med loggan Cloetta på ryggen. Hon radade in produkter i godishyllan i K-Supermarket. Jag passade förstås på att fråga henne om Polly Sea Salt finns kvar i sortimentet.

Hennes svar var ”nej”. Den här godispåsen fanns bara en viss tid, hon visste inte varför den lanserades och varför den togs bort…
Jag säger då bara… först gör dom folk beroende. Sedan tar dom bort produkten 😦 Det är tammeguda kriminellt!

Abstinensbesvären kan avhjälpas med Fazers Kina-puffar, men helt samma sak är det förstås inte!

28 reaktioner på ”Det är kriminellt…

  1. Det händer mig ofta att saker jag gillar bara försvinner ur sortimentet man blir lika ledsen/arg varje gång.. Gäller både godis och mat.. typ kryddor såser med mera..:-(

  2. Visst blir man deprimerad när favoritgodiset försvinner eller förändras så att man inte känner igen det. Jag har ännu inte förlåtit Marabou för att de ”förstört” Aladdinasken.
    Kram, Ingrid

  3. Jag känner mig glad över att jag aldrig har öppnat en sån påse om det är så beroendeframkallande. Jag har nog att bevaka alla andra påsar jag gärna öppnar. 🙂

      1. Alltså vi bara stog där och garvade. Sv någon anledning gick inte att skriva l och r. Ville slänga hela först men sen tyckte jag att det var så roligt att jag skickade det hela. Och försökte att förklara med ord som inte innehöll l och r, men som du ser var inte så lätt. 😂

  4. Jaa-a, vad gäller de här produkterna kan jag bara konstatera att de är okända. Men F-n ta den som drar bort chokladplattor med 47% kakao! Då, ni…. (Men det händer knappast i den närmsta framtiden).

  5. Vilken tur att jag aldrig smakat den Pollyvarianten då! håller ändå med dig – det är ohederligt att först göra oss beroende och sen bara ta bort produkten!

  6. Får det går till så här? Är det lagligt och vilket straff kan dem väntar sig om brottet anmäls?
    Här har en affär gjort om hela inredningen och två produkter som jag brukade köpa försvann ur sortimentet. Så jag vet hur tomt det blir när en favorit försvinner helt. Så tråkigt som helst.

Kommentera

