Kläckte en ny idé

Jag har en idé om att ta några bilder varje dag, där jag rör mig i mitt jobb eller på min fritid. Ibland känns det ju som att jag har fotograferat allt som fotograferas kan då det gäller byggnader, gator, parker, torg och stränder i vår stad.

Det stämmer förstås inte, att jag skulle ha fotograferat allt, men den här idén ger mig kanske lite nya infallsvinklar och mera sprutt i bloggen 😀

Vacker blomsterflagga utanför Lovisa kyrka.

Den här flaggan cyklade jag redan förbi en dag. Men i dag hoppade jag av cykeln på väg till dagens första pressinfo och förevigade flaggan innan den har blommat ut.

Bland annat det här har jag i arbetssyfte hängett mig åt i dag 😀

Efter bankens info hann jag hem en sväng, sedan hade vi redaktionsmöte och direkt därifrån cyklade jag till nästa intervju. På gården hemma hos den personen såg jag den här post- och brevlådan, som jag fick lov att ta bild av. Kvinnan jag träffade har snickrat ”Muminhuset” själv!

En av de läckraste brevlådorna i stan? Den som kommer med posten ska lyfta på taket till huset.

23 reaktioner på ”Kläckte en ny idé

    1. Ja, det är väl man själv som i första hand tröttnar på det man gör – eller man vill förnya sig.
      Läsarna brukar sällan klaga och säga att vi hela tiden visar samma sak 😀

  1. Jättefina bilder och kul med att alla är i blåvitt … hahaha … ja, förutom den från banken då. 😉

  2. Dt behövdes lite fantasi för att identifiera den finska flaggan där, men brevlådan är en dröm:-) Mera sådant!

  3. En bra idé! Vilken kul brevlåda – kreativt att fixa en sådan och den blommande flaggan – riktigt fin!

  4. Mer såna brevlådor! Häftig. Jag förstår att du känner att du har redan bild på det mesta. Så känner jag här i Stockholm också.

Kommentera

