Allt-möjligt-torsdag

Ja, alla dagar ger ju oss nya möjligheter, så på det sättet är dagen en allt-möjligt-dag. Jag har också hållit på med allt möjligt. Mest jobbat hemifrån, dels för Lovisa Historiska Hus, dels för Nya Östis. Många mejl har det blivit i dag.

Jag vill ju inte ta alla bilder hemma vid min dator, det blir inte så stor variation. Men jag passade på då jag fick skorna putsade av en försäljare utanför K-Supermarket.

Tack tack – skorna blev blanka igen!

Just nu känns det som att skorna är lite ofräscha hela tiden på grund av allt gatudamm. Men de blev SÅ fina och jag ”lurades” att köpa ett blankningsmedel. Försvarar mig med att medlet är tillverkat av naturliga ingredienser. Jag kan också använda det på min lädersoffa.

Balsam för många läderprodukter.

I kväll sitter jag som naglad vid tv:n då Finland i hockey-VM möter USA i kvartsfinalen. Efter första perioden står det 0–0.

Heja Finland ❤

Mot slutet av första perioden kunde man inte höra kommentatorerna. Men jag tyckte det var rätt skönt. För jag kan ju SE alltsammans. Jag får inte ut så mycket av ett referat som går ut på att någon förklarar vem som har pucken, sådant hör hemma i radiosändningar. Jag har valt den finlandssvenska sändningen för att jag är finlandssvensk patriot… men som sagt, jag ser ju samma sak som kommentatorn rabblar upp… och stör mig också på tonläget som höjs mot slutet av varenda mening…
Förlåt MTV3 och Hufvudstadsbladet i samarbete. Men jag bara kände att jag måste få det här sagt.

12 reaktioner på ”Allt-möjligt-torsdag

  1. Nu påminde du mig om att jag får ta hand om mina skor. Kan inte påstå att jag är bäst på det.
    Håller med dig om kommentatorernas tonläge. Blir lätt irriterad men tittar inte så mycket på teve längre.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

