Veckans ord – BLÅ

Att hitta något blått borde ju inte vara svårt. De finns blå scillor och säkert en och annan krokus i naturen än. Men jag har inte riktigt varit på alerten när det gäller veckans ord, så nu får det i sista stund bli en närbild av en stor vas som jag har hemma. En av de få färgklickarna som finns bland allt det svarta, vita, grå och bruna 🙂

Vasen är trettio centimeter hög, en tung och vacker pjäs.

Och så tar jag till en arkivbild från valborgshelgen då himlen var klarblå. Något blått finns det säkert också bland ballongerna 🙂

Fler bloggare som är med i Veckans Ord hos Sanna hittar du här. Scrolla neråt på hennes sida, där finns listan.

 

14 reaktioner på ”Veckans ord – BLÅ

  1. Mycket vacker färg på din blå vas! Fint med ballongerna som söker sig upp mot den blå himlen!
    Du har kanske länkat fel, jag kommer inte in hos dig genom Gemsofmylife.
    Ha en skön söndagseftermiddag!

  2. Vilken vacker blå färg den har. Jag tycker om den färgen. Det har jag gjort ända sen min stora kärlek i småskolan hade den färgen som favorit. 🌎

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

