Fyra timmar senare…

… hade min vän Dimi och jag skruvat ihop två möbler. PUUUST!
Men det känns bra då man lyckats lösa problem och då man äntligen fått allt klart. Ska bjuda henne ut och käka någon dag, det är det minsta jag kan göra som tack ❤

Bordet till balkongen fick vi ihop på mindre än en halvtimme.

Här tänker jag snart sitta och äta frukost. Har morgonsol och får lyssna till fåglarnas sång.

Hallmöbeln, som man kan sitta på om man behöver göra det – DEN krävde över tre timmars jobb. Det var en massa skruvar i olika storlekar, med motstånds”pluppar” både i metall och i plast… ja, jag säger då bara… bra att jag inte visste hurudant pilljobb som krävdes. Fint att Dimi har tålamodet och envisheten!

Möbeln ska inte stå här. Men platsen där den ska stå måste är ännu inte helt tömd.

I lådorna ska jag ha tidningar som ska gå till pappersåtervinning. Hittills har de stått i en papperskasse i hallen – inte vackert. Samma gäller tomflaskor och annat som jag inte bär ut varje dag.

Det känns SÅ bra då mitt hem äntligen börjar få sin form. Några lådor står fortfarande här och där med saker som inte hittat sin plats, och med grejer som ska till loppis – men jag hade som mål att ha det mesta klart till sommaren, och det målet har jag nått! Säger BRAVO till mig själv 🙂

14 reaktioner på ”Fyra timmar senare…

  1. Stort GRATTIS! Bra jobbat där! Hallmöbeln är riktigt fiffig tycker jag. Synd att vi inte har plats för en sådan fin sak, för annars hade jag helt klart köpt denna praktiska möbel.

  2. Bra jobbat! Jag har också ett likadant bord … tycker de är fina! Hallmöbeln är då både snygg och praktisk! Bra med vänner som ställer upp när man behöver – en sådan är verkligen guld värd!

    1. Ja, det är underbart att sitta där och eftersom den är inglasad gör det inget om det regnar eller blåser och för varmt blir där aldrig, någon timme på morgonen kan där vara lite svettigt men det är bara skönt 🙂

  3. Åh – ett sånt bord har jag. Minns när det begav sig att bli ett från låda till bord. Jg lade till slut bordskivan på golvet för det var när på omöjligt att få det så det inte tippade. Bra med vänner som hjälper till. 🙂

    Ha en fin helg, kram!

Kommentera

