Veckans ord – LYSER

Solen har lyst rätt mycket den senaste tiden, halva dagen också i dag.
Till kvällen har lovats regn, få se om det kommer något. Naturen är nog törstig nu.

Men de här fina blommorna LYSTE så fint i rabatten hos Anneli i söndags då jag besökte de öppna trädgårdarna.

Små blommor som LYSER upp rabatten 🙂

Utmaningen Veckans ord förvaltas av Sanna och hos henne hittar du alla som är med vecka för vecka.

40 reaktioner på ”Veckans ord – LYSER

  1. Hade också passat till ”Glad Måndag”. Man kan inte annat att bli glad när man ser den bilden. Visst lyser dem upp rabatten och bloggen förstås 😀

  2. Men jaaaa,jag visste att jag hade sett en annan färg på gullvivorna,dessa skall absolut fiskas till den egna gården.Nice!

      1. Ja, men det är bara att du gå dit och säga att du sett en bild på min blogg och att du gärna vill ha samma blommor hos dig.
        Anneli känner mig och läser ibland min blogg också 🙂
        Lycka till!

  3. Fina små primulor! Det är familjenamnet och där finns också gullvivan. Jag har en sort ute i mitt stenparti som har likadana blad men får blå blommor. Nu är de bara i knoppstadiet ännu men färgen syns. Satte de i höstas så det ska bli spännande att se hur de hur dessa ”jordvivor” blir fullt utslagna. .
    De är tåliga också,, vilket är viktigt här uppe där jag bor, i Lappland.
    Ha det gott!

  4. Jag igen! Nyss kommenterade jag ditt inlägg. Om primulor, men när jag skulle skicka kommentaren så såg jag att det hänvisade till min andra blogg, skogstrolltfotar. istället för min vardagsblogg, skogstrollettycker. Jag hann inte ändra det, förrän jag tryckte. Tyckte jag måste förklara det.och ändra.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

