Jag har inte vänt ryggen…

… till en eventuell kommande relation.

Om ni undrar varför jag varit opersonlig på bloggen på senaste tid har det mest berott på det att jag har haft jättemycket jobb. Så mycket att jag kände på mig att nu är det dags att ta en liten semester. För all del obetald, men månne jag inte jobbat in den på ett eller annat sätt med slitet hittills 😀

Det här är Jari Matti Karhulas målning. En detaljstudie och Jaris tolkning av Edelfelts konstverk. Hans och två andra konstnärers tavlor kan beskådas på Stallvinden i Strömfors ännu till och med söndagen den 4 juni.

Ja, alltså jag har tänkt vara ledig fyra dagar nästa vecka. Jag sätter autosvar på mejlen och meddelar mina största samarbetspartners vad som gäller. Helt under jorden går jag inte, men jag känner att jag behöver vila lite.

Och det här med relationer ❤
Nätdejtingen går på sparlåga. Min profil finns på ett par sajter, men jag vet inte vad jag ska säga… verkar vara svårt att hitta något seriöst där.

Jag har det bra som jag har det just nu med mina jobb och mina vänner. Klart att det skulle vara trevligt med en kram, förstulna beröringar och hålla-handen då och då.
Men att hitta den där människan som har samma livsfilosofi som jag, det är inte så lätt. Jag tänker ofta på det där med kravlöshet, och ändå har jag ett stort krav själv.
Att jag får vara den jag är och bli älskad som sådan.

 

23 reaktioner på ”Jag har inte vänt ryggen…

  1. Det är nog det svåraste när man är egen företagare, att kunna ta semester. Jag tycker att det är det tufft, inte minst ekonomiskt och risken finns att kunderna sviker och går sen till andra. Men man måste ändå ta semester. För att orka och för att inte tappa lusten. Jag skulle gärna ha nåt friare yrke som är inte så bundet med kunder som är beroende av mig, men än har jag inte kommit på en bra idé.
    Kram!

    1. Vi sitter på sätt och vis i samma båt, du och jag.
      Man har friheten som företagare men det är svårt att säga nej till uppdrag.
      Men som du säger – för att orka, för att inte tappa lust o inspiration, måste man ladda batterierna ibland med att några dagar vara borta från allt som pockar på uppmärksamhet.
      Sånt som mejl t.ex.
      Kram ❤

  2. Du är väl värd lite semester, du ska inte arbeta ihjäl dig. 🙂 Och kärleken kommer när den kommer … kanske under din semestertid. 😀 ❤

  3. Kravlöshet låter förskräckligt.Men ditt stora krav är egentligen det enda du behöver hålla fast vid.Resten ordnar sig eftersom. Visste inte att Karhula målar. Känner bara till hans böcker om datahantering. Kanske en annan Karhula ?

    1. Ja, det är nog en annan Karhula du tänker på – antar jag 🙂
      Kravlöshet var ett ord jag vägde… för visst ska man ha krav, men inte sådana som kväver ett förhållande, om du förstår vad jag menar.
      Ordet KRAV kan vara väldigt negativt laddat.

  4. Även egenföretagare behöver semester. Helt rätt av dig att ta en minisemester för att ladda upp batterierna! Hoppas på vint väder för dig!

  5. Du är en klok kvinna, som lyssnar på dina behov. Det är det inte alla som klarar …

    Och det där med krav … det krav du har är väl det viktigaste av allt och något som väl ingen borde ge avkall på. Tänk att inte få vara den man är, och känna att man behöver förställa sig för att bli omtyckt? Nä, ett sådant liv vill jag inte leva …
    Visst kräver ett förhållande vissa ansträngningar för att fungera. Kravlöshet kan kanske ingå i det, till viss mån. Annars tror jag att det viktigaste man kan göra för varandra är att jobba med accepterande och tolerans.

    Ha en riktigt skön ledighet, och njut av att bara vara du … 😀

    Kram

    1. Kloka ord av dig också ❤ Kompromisser i all ära, men inga av dem ska behöva vara sådana att någon av oss måste ändra sig för att duga för en annan.
      Det är komplicerat, men viktigast att våra hjärtan får tala ❤
      Kram!

  6. Carita, vad roligt att läsa alla fina kommentarer ovan- och jag håller med varenda en av dom! Du är klok- du kommer att hitta någon när det är dags ( när L och GG tycker att du är redo 😉 )
    Och vad gäller semester- det är A och O- om man ska orka! Att ladda batterierna! Så njut av den ledigheten och gör något kul och galet! 🙂
    kram

    1. Håller med! Måste vara ledig ibland – mitt jobb går ju ut på att vara mer eller mindre uppkopplad hela tiden.
      Via mejlen får jag jobbuppdrag, jag modererar sajter, uppdaterar social media, skriver nyheter ibland…
      Så det får bli några lite lugnare dagar nästa vecka.
      Och sant det du säger, jag träffar nån den dag L och GG tycker jag är redo 🙂
      Kram ❤

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

