Kanske det blir lite roligare…

… att tvätta fönster med den här?

Spruta, tvätta, torka.

Jag gillar inte att tvätta fönster, men blir så illa tvungen då en fågel bajsat på mitt sovrumsfönster 😦 Dagens regn och hagel lyckades inte skölja bort allt.

Jag har satsat på en del nya städredskap och försökt köpa sådana som är bra, och som underlättar städningen, så att den i vissa fall kanske till och med kan bli rolig 🙂

Lättillgängligt.

En ny korg blev det också till hallen. Där ska vissa saker vara lättillgängliga. Som skoputsmedel och solglasögon för att ta några exempel.

18 reaktioner på ”Kanske det blir lite roligare…

    1. Ja, jag tror jag vet hurudan du menar – men jag tror det kan kännas lite mer kul med den här än med bara trasa, tidningspapper, skrapa och vad folk allt använder 🙂

      1. JAg använder härligt mjuka hushållspapper och Ajax. Jag gör det rätt så ofta då fönstren blir snabbt smutsiga. All dubbdäck som river upp gatan. Jag har pröjsade fönster och gör det snabbt de två nedersta fönstren. De överste görs 2 gånger per år när jag gör grundligare. Jag är kort så de översta stör inte min utsikt. 😂

      2. Jag tror att cigarettröken från våningen under gör sitt för att mina balkongsglas blir smutsiga, men så finns det ju fåglar som bajsar också…
        Det är svårt att få fönstren rena (så att det inte blir ränder) men jag gör så gott jag kan 🙂

  1. Städning är aldrig rolig, men det är skönt efteråt;-)
    Med limegröna ”verktyg” kan fönsterputs eventuellt vara en hit, men jag är tveksam;-)

  2. Den där fönstertvättaren ser ju livsfarlig ut! Dessutom hur tungt blir det inte med vätska i den!?!?!
    Ja herrelennart! Vad dom hittar på! Jag tar vatten, diskmedel och tidningspapper! Lite omständligare kanske, men det blir fina fönster!
    OCh du VILKEN UNDERBAR GAMMAL telefon! KUl att du har sparat! Jag har en gammal Kobra telefon ståendes och jag blir lika glad varje gång jag kikar på den! Det är kul att bevara gamla saker!

    1. Hahaa – den här tvättaren är liten, flaskan rymmer kanske en halv liter vatten? Inte tung alls!
      Alla har vi våra sätt att tvätta, och alla är bra – förutom de dåliga då 😀
      Den gamla telefonen har varit min mormors – jag vet bara inte riktigt var jag ska ha den, den har åkt runt lite i bostaden 🙂

    1. Jag tror dina kommentarer nått mig – jag har kommentarsgranskningen aktiverad fortfarande fastän inga troll hört av sig på en tid.
      Måste alltså godkänna varje kommentar manuellt, men absolut bäst så 🙂

Kommentera

