Öppna trädgårdar, Muurinkukka

Muurinkukka – på svenska ungefär Murens blommor. Ja här finns växter och blommor kring och runt och på murarna i denna trädgård där nivåskillnaden utgör en fantastisk del av helheten.
En fantastisk oas där det är lätt att finna ro då man sitter på bänken vid den porlande lilla dammen.
Här finns allt, skugga och sol. Prydnader att stanna upp vid, murar och stenar att beundra, fria gräsytor, planteringar… allt.
Angry Birds finns lite här och där 🙂

Under instundande vecka bjuder jag på fler bilder från de två trädgårdar jag besökte i dag. Som trädgårdstips och Fina Fönster bland annat.
Det blir en del förhandsinställda inlägg mellan 7:e och 10:e juni då jag semestrar. Men om andan faller på och tekniken står mig bi uppdaterar jag bloggen också från mitt ”gömställe” 😀

8 reaktioner på ”Öppna trädgårdar, Muurinkukka

Kommentera

