Trädgårdstips, sten blev uggla

En händig person kan förvandla en sten till en prydnad.

I går regnade det rätt länge på kvällen och var bara +10 grader. Men i dag ska det bli varmare och det passar utmärkt då jag drar iväg till en stuga.

Det måste inte vara +25 för att jag ska trivas, +15 – +20 räcker bra. Man har ju inte så höga krav efter den här kylslagna inledningen på våren / sommaren.

Jag har under dagarna som gått tänkt rätt mycket på hur mitt liv förändrats sedan maj 2014, och inte minst sedan 4 juni i fjol då jag inledde min sista sex veckor långa betalda semester. Då tog tankarna om att bilda ett eget företag form, och den 16 juni fattade jag det slutliga beslutet. Återkommer kanske med ett inlägg på årsdagen, finns så många milstolpar i ens liv ❤

I fjol vid den här tiden var jag också ute på en seglats. Även den ett resultat av tankarna ”nu eller aldrig, din sommar blir så bra som du själv gör den till, ta ansvar, våga, vinn”.

När vi lämnade Söderskär fyr blåste det bara måttligt. Ett par timmar senare bortåt 15 m/sek i byarna. Bilden tagen sommaren 2016.

19 reaktioner på ”Trädgårdstips, sten blev uggla

  1. Vi har plus 20 idag det känns helt okay.. Förra söndagen var det 28 och det var inget skönt alls från rena hösten ena dagen till 28 nästa dag var nästan en chock..
    Ja Carita du har kommit långt sen förra sommaren och du låter numera gladare och positivare än någonsin.. det känns fint för oss andra.. Bra foton och ugglan gillade jag.. Ha en fin dag..

  2. Det händer hela tiden nya saker och man lär sig varje gång något nytt eller något om sig själv. Ugglan är väldigt fin. Gillar ugglor och därför har jaag en tröja med en uggla på framsidan.
    Har det riktigt gott i stugan.

  3. Vilken trevlig uggla – så enkel, men ändå så fin!
    Dagarna blir oftast det vi gör dem till – ett val att vara positiv eller negativ i sina tankar inverkar mycket…
    Modigt av dig att starta upp ett eget företag – absolut en viktig milstolpe i ditt liv!

    1. Jag gör mitt bästa för att se det positiva i allt, att glömma och förlåta oförätter, att behandla andra såsom jag vill bli behandlad själv. Men även att ge upp då jag inser att jag inte kan förändra andra människor eller att göra något för att skaer ska bli som just jag vill 😊 Kram!

  4. Den där ugglan ser helt fantastisk ut. Vill ha massa såna fina stenar den dagen i livet då jag har trädgård.

    Grattis till de förändringar du gjort och att du vågat satsa, milstolpar ska absolut firas ❤

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

