Fina fönster, del 141

Det kan hända att jag har visat det här fönstret förr? Det finns hos Engströms i Garnison i Lovisa och där kan ni bekanta er med trädgården på söndag klockan 10–17. Alla trädgårdar som håller öppet och adresserna till dem hittas här.

Fönstret till en gårdsbyggnad.

Om jag råkat visa det här fönstret förr, bjuder jag på ett bonusfönster som jag vet att jag inte fotograferat förr. Det är från samma gård.

18 reaktioner på ”Fina fönster, del 141

      1. Här i huvudstaden hade vi världens oväder igårkväll…åska och regn. de fick till och med avbryta Håkan Hällströms konserten på Stdion en stund när det åskade som värst…. ( även på Summerburst fick dom tydligen avbryta )

      2. Ja, jag hörde om det i era TV-nyheter – jag kollar ju mest på Sveriges TV.
        Och över Grönan öste det väl också, då Sommarlotta (eller vad det nu kallas) arrangerades där. De som inte hade regnkläder RUSADE iväg.

  1. Fina fönster kan man se på många gånger! Jag gillar liksom du fönster och kan inte låta bli att fota dem 🙂

  2. Nu för tiden gillar jag gamla fönster och dörrar m.m. men i min barndom – tonåren gillade jag de stora perspektivfönstren. Åhh de var så ‘hela’ och raka fina, det var det modet som kom.
    I mitt hem var fönsterna precis som de gör dem nu fast i ny-modern stil, så modet kommer och går och så gör även vi.
    Må väl/ Eva

  3. Båda fönster är ju aningen luggslitna om man säger så, men inramningen och föremålen på fönsterbrädena gör att fönstren blir charmiga.

  4. Gamla välvårdade fönsterramar är en njutning att se. Välkittade och målade. Virket i dessa ramar från anno dazumal är ofta kärnvirke impregnerade av stammens egen kåda. Håller mot väder och vind hur länge som helst om man sköter dem väl. Är det sedan handblåsta glasrutor så är lyckan total.
    Ellington

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

