Arg fredag?

Hahaahaa – i stället för glad måndag?
Nä men gott folk det var ett dåligt skämt 😀
Det här är bara ett förhandsinställt inlägg med minnen från Muurinkukka-trädgården. Själv hoppas jag att min själ vilar i en liten stugas trädgård när ni läser det här. Jag tror jag kommer hem på söndag!

AngryBirds-Kram ❤

Skaparglädje! Fastän fåglarna ser lite arga ut 🙂

30 reaktioner på ”Arg fredag?

  1. Verkligen skaparglädje! Tur det finns kreativa själar som får oss att le ibland 🙂
    Fortsätt nu att njuta av dagarna i stugan!
    Kram

      1. Tack! Ja, det blir att jobba lite igen, men allt har sin tid, och lediga dagar skulle man kanske inte uppskatta så varmt om man var ledig hela tiden 🙂

      2. Vi är skapta för att sysselsätta oss. Pengar är inte allt men det är mycket för överlevnad.
        Jag tänker på alls framgångsrika människor som har hur mycket pengar som helst och ändå jobbar vidare. Annars hade de blivit galna av tristes. 🙂

      3. Du har rätt som vanligt, många behöver sysselsättning åtminstone i någon grad, och vardagslivet ger oss ju nog sådan om vi inte vill gå runt i smutsiga kläder och i ett rörigt hem 🙂
        Men att städa hemma ger inga pengar… och även jag kom in på ett sidospår nu, så är det tyvärr så att livet i dag kräver pengar… jag skulle inte vilja vara beroende av dem alls 😦

      4. Sysselsättning är a och å i livet. Därför har jag bestämt mig att ska jobba så länge jag orkar. Jag tror att det förlänger livet också.

      5. Det gör det säkert, så länge man trivs med det man gör. Om jobbet smakar trä, om man vantrivs, ska man försöka hitta på nåt annat – jag tror vi tänker lika kring det 🙂

      6. Frågan är varför vissa vantrivs och varför de inte gör nåt åt det? Jag har aldrig vantrivdes på ett jobb förutom kanske på mitt allra första, där jag blev utfryst av min grupp. Och när jag fick det på svartvitt och inte bara så att jag inbillade mig, sa jag upp mig.
        Jag hade ett antal arbete innan det nuvarande, och ingenstans vantrivdes jag. Visserligen blev jag uppsagd på två av dem 😂 men jag lärde mig och utvecklades mer och mer.
        Att sitta kvar och tycka synd om sig själv och hata sitt jobb 😬 urk. Även här i Sverige har jag sagt upp mig från mitt första jobb, när jag inte fick det lön jag var berättigad. Det var då jag öppnade eget för då visste jag varför jag är tvungen att klara mig med lite lön. 🙄 och nog var det tufft många gånger, men har aldrig ångrat.

      7. Jag vantrivdes inte med mina arbetskamrater på förra stället, fastän jag kände att jag inte gillades av alla, men gruppen var STOR så sådant får man ta.
        Men jag vantrivdes med arbetsuppgifterna, jag som alltid hade jobbat på gräsrotsnivå, totalt lokalt – där inga artiklar och nyheter varit för små, särskilt då det gällde sport… kunde inte längre göra det då lokaltidningen jag hade jobbat på förr lades ner och den nya som uppstod blev en stor regiontidning.
        Bevakningen blev regional – inte lokal. Så för att trivas med det jag gör var jag ju tvungen att säga upp mig 🙂
        Tänker således också kring det här som du. Privatföretagare var enda alternativet, lägre lön osv. Men större frihet och trivsel.

Kommentera

