Stuglivet slut för den här gången

… men jag hoppas kunna bo där åtminstone en gång till den här sommaren.
Jag är oerhört tacksam för att förhållandet till många i det umgänge ex-maken och jag hade tidigare är lika fint som förr.

Tillbringade alltså fyra dygn i en stuga, och ni må tro att det kändes som om jag haft två veckor semester! Under tisdag och onsdag var det toppen väder, halva torsdagen lika så. Sedan kom ett behövligt regn och det var rätt mulet och svalt på fredag också. Men hela förmiddagen i dag hade vi sol och värme innan väninnan och jag åter åkte hem till varsitt.

En liten blombänk. Vi skötte bevattningen under ett par dagar, sedan kom ett rejält, men också välkommet regn.

I tisdags träffade jag ett par FB-vänner från Sverige på Saltbodan vid Skeppsbron. Det var toppenväder! De har besökt Lovisa under rätt många somrar, men nu var det första gången vi sågs.
På onsdag käkade väninnan och jag också på Skeppsbro-området, då tog jag den här bilden.

Vackra Lovisaviken.
Tre kvällar kunde vi sitta sent ute och njuta av de sista solstrålarna.
Att få vara mycket utomhus i vackert väder med en fin vän gjorde mig gott.
Hustomten var också med oss 🙂

I morgon, på måndag och tisdag väntar åter rätt mycket jobb. Men då och då tar jag ledigt, eftersom batterierna måste laddas – och en minisemester är redan inprickad till augusti 🙂

25 reaktioner på ”Stuglivet slut för den här gången

  1. Det låter ju mer än bra att du känner att du har haft utbyte av din korta semester. Skönt det du skriver att förhållandet till ingifta släkten fortsätter trots skilsmässan. Är folk vettiga vuxna så fungerar det så. Jättefina bilder har du tagit på din semester, ormbunksbilden har ett så vackert ljus ochs slöjmolnen över trädtopparna, så somrigt! Nu står alla ormbunkar helfräscht gröna och skiner överallt. Visst är det skönt att kunna sitta ute på kvällarna! Jag har just kommit in från min vilostund med ljudboken i vilstolen. Hoppas att du samlade krafter så att det räcker och blir över.

    1. Tack, kul att du gillade bilderna! Jag hoppade upp ur trädgårdsstolen direkt då jag såg hur ljuset föll på ormbunkarna 🙂
      Du har rätt i det, vettiga vuxna kommer alltid överens – jag försöker vara vänlig mot alla jag möter, även mot dem som jag vet att av någon anledning inte gillar mig.
      Nu ska vi fortsätta njuta av sommaren, kram till dig!

  2. Vilken tur ni har haft med vädret! Stugliv med sol och värme är ju sååååå mycket roligare än när det regnar.

  3. Härligt med några lediga dagar … det var du allt värd efter allt jobb du haft hela våren 🙂 Trevligt att träffa vänner … och så hade du ju tur med vädret också!

      1. Lite förvirrad jag vart i början, och undrade var på Skeppsholmen du var då jag inte kände igen det alls. 😂😂😂😂

  4. Oj,då har du haft fina givande dagar,om dom 4 känns som 2 veckor,härligt..Kul att du träffade dina Fb vänner..Tackar,klart jag ska se till att få en fin söndag,även om den är helmulen just nu..Haé Kram.

    1. Ja, men du måste absolut komma på besök – somrarna är ju alltid bäst, både här och hos er.
      Fastän det finns mycket vackert på vintrarna också, men saker och ting är lite enklare om somrarna, då man kan vara ute 🙂

      1. Ja, det är skönt! Sedan finns det en del andra som inte gillar mig, men man får bara acceptera att man inte kan vara älskad av alla, inte ens fastän man själv gör sitt bästa för att bemöta människor vänligt.
        Kram!

      2. Ja, du har rätt – jag har börjat koncentrera mig allt mer på det.
        Att umgås med snälla, empatiska, kloka personer och strunta i dem som jag aldrig blir bra nog för 🙂

Kommentera

