Öppna trädgårdar, Villa Armas

Sista gången i juni som de privata trädgårdarna höll öppet var i dag.
En del av dem håller också öppet 1–2 juli.
I dag visar jag bilder från Villa Armas i stadsdelen Nystan. En massa andra bilder kommer senare, bland annat som trädgårdstips 🙂

Här kan man äta utomhus även om det regnar. Då grönskan blir tätare har man ännu mer inskyddssyn, men mot vågrätt regn kan man förstås inte skydda sig 🙂
Värdparet välkomnar två av dagens gäster.
Keramikarbeten.
En gammal hästsko och en del små rostiga prylar är några av många prydnader i trädgården.
Nyttoträdgården. Här är det vindstilla och varmt, och trädgårdens ägare får mycket gott till matbordet.
Från Villa Armas hörna med loppisgrejer hittade jag det här emaljkärlet. Även om jag föredrar svart, vitt, grått och brunt i inredningen finns det färgklickar här och där även hos mig 🙂

 

6 reaktioner på ”Öppna trädgårdar, Villa Armas

  1. Då jag är barnsligt förtjust i rost så gillar jag hästskon och bjällrarna bäst. Åsså älskar jag ditt emaljkärl – ursnyggt och väldigt ovanligt.

Kommentera

