Riktigt nöjd nu

Bitarna börjar falla på plats. Allt är definitivt inte klart i min bostad, och jag vet inte om det nånsin blir det 😀
Men balkongen är en trivsam uteplats, med morgonsol och aldrig FÖR varmt.

Pelargonen i förgrunden är ny.
Gillar det kaklade golvet också. Härligt svalt om fötterna känns varma efter en lång dag.

22 reaktioner på ”Riktigt nöjd nu

  1. Hej!
    Jättefint på balkongen och vilken vacker pelargon ton i ton med de andra blomster du har, liten nejlika och en hängande vackert röda likaså.röd färg ger kraft och energi på många sätt. Rött är också kärlekens färg…

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kramar!
    M-L

    1. Ja, det blir aldrig för varmt där – eftermiddagssol i all ära, om man vill sola sig – men det brukar bli FÖR varmt, har jag erfarit på andra platser där jag bott.
      Kram!

  2. Det är kanske meningen att din lägenhet aldrig ska bli klart, för då har du inga projekt kvar. Det sägs ju att hus är livstidsprojekt;-)

    Balkongen är otroligt fin med alla fina blommor – som en oas. Det enda jag inte gillar är att den är inglasad – varför liksom?! Men det är klart – du har bara morgonsol. Här ”står ju solen på” mellan klockan 10:00 till 17:00 å då vill jag ha full tillgång till den. Å där jag bor används de inglasade balkongerna mest som vinterförvaring av cyklar eller som förråd, vilket jag tycker är himla synd.

    1. Jag tycker det är så skönt med inglasad balkong, det går ju att skjuta fönsterglasen åt sidan.
      Man slipper snö på balkongen vintertid och allehanda skräp från träd, fågelbajs och även insekter i viss mån.

  3. Ser jättehärligt ut på din balkong. Inglasat är nog praktiskt, just som du skriver, man kan ju ha öppet när man vill och sen stänga till.

    1. Ja, jag föredrar verkligen inglasat då jag slipper snön och sedan skräp i form av löv, och i viss mån hindras också getingar och andra flygfän av glaset 🙂
      Men när de väl kommer in får man jobba för att få ut dem från balkongen 😀

Kommentera

